Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sidorutor laminerat glas har de bytt namn på till akustikrutor och höjt priset rejält
Användarvisningsbild
av x74
simonhalmstad skrev:Sidorutor laminerat glas har de bytt namn på till akustikrutor och höjt priset rejält
Fast de är ju burriga nog att kompensera höjningen med bärkassehållare iallafall :lol:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Volvo har endel att justera och trimma in på bygg-sidan. Här är bara några av alla "fel": Det är intressant att det erbjuds Polestar till S60 D3 CC, det finns inte ens på Polestars hemsida. Flera olika tillbehör ger inget prispåslag alls (bjuds man på dessa?), växlingspaddlar verkar finnas till denna bil, dock inte till V60 D3 CC.
Till V60 D5 krävs tydligen inte sportchassi vid fälgvalet Bor 19" Darkgrey. Däremot kräver Bor 19" Iron Stone detta chassi. Perfekt med Bor och Four-C isf...

Är man så pressad att få ut de nya bilarna på sidan att man inte hinner gå igenom allt innan lanseringen?
Användarvisningsbild
av Rillee
Det låter som att volvo börja bli lite för dyrt för mig, nästa bil får nog bli något annat
Användarvisningsbild
av Derank
priserna kommer ljusteras de närmaste dagarna, såhär är det alltid när ny års el erbjudande kommer. Jag tycker inte Volvo börjar bli dyr, snarare tvärtom. Kolla på konkurrenterna vad du tex får betala för att få en appstyrd värmare el navigering. D5an till xc60 är ju snorbillig nu, 20k upp från D4an, för 14mån sedan var påslaget 44k.
Användarvisningsbild
av Derank
s6025t skrev:D5 är 20000kr upp mot D4 om man vill åka manuell växellåda ska man ha automat skenar priset iväg mot D4 av nån konstig anledning :???:
ok, det var XC60 jag hade kollat iofs.
Användarvisningsbild
av V9097
pt96hni skrev:Verkar komma en "Dynamic Edition" oxå
http://teknikensvarld.se/volvo-s60-och- ... on-282032/

EDIT:
Volvos pressrelease
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... med-design

/Håkan
Undrar hur denna blir prissatt. Förra gången DE var aktuellt, 2013, var prissättningen rätt så aggressiv.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]