Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
iigloo skrev:Och ändå ställer du sådana "basic-frågor" trots att du är "pro"?

Kan man bilar så är det rätt uppenbart att man inte "bara byter olja" på en bil som är byggt efter 2010 och i den prisklassen, men byt olja och nollställ servicepåminnelsen. Det blir perfekt. Det är ju ingen rymdraket utan en plåtlåda på fyra o-ringar.
Om du hade gjort dig besväret att läsa vad TS skrev så hade du sett att han inte tänkte sig att "bara byta olja" utan också att nollställa servicepåminnelsen efteråt.
Användarvisningsbild
av iigloo
andersuw skrev:

Kan man bilar så är det rätt uppenbart att man inte "bara byter olja" på en bil som är byggt efter 2010 och i den prisklassen, men byt olja och nollställ servicepåminnelsen. Det blir perfekt. Det är ju ingen rymdraket utan en plåtlåda på fyra o-ringar.
Om du hade gjort dig besväret att läsa vad TS skrev så hade du sett att han inte tänkte sig att "bara byta olja" utan också att nollställa servicepåminnelsen efteråt.
Om du hade läst mitt inlägg hade du sett att jag skrev att han skulle byta olja och NOLLSTÄLLA SERVICEINDIKATORN.
av Lövet
Ingens hemmamekande räknas som fackmannamässigt oavsett hur "duktig" du anser dig vara. Du kan jobba på verkstad på dagarna utan att det hjälper i det avseendet. Det är stämpel från verkstad som gäller för att maskinskadan ska gälla. Däremot krävs inte aukt. service. Det är fastslaget i marknadsdomstolen i fallet mot KIA.

Sedan att serviceboken inte alltid begärs in är en annan sak men det ändrar inte faktumet. Det görs för att spara tid, vilket när volymerna är tillräckligt stora i skaderegleringen, är värt mer ibland.
av andersuw
iigloo skrev:
andersuw skrev:

Om du hade läst mitt inlägg hade du sett att jag skrev att han skulle byta olja och NOLLSTÄLLA SERVICEINDIKATORN.
Jag läste ditt inlägg och såg vad du skrev. Du läste däremot inte vad TS skrev. Hade du gjort det hade du sett att du inte behövde upplysa honom om att han skulle byta olja och nollställa serviceindikatorn. Det framgår redan av första inlägget i tråden att det var just det han hade för avsikt att göra.
Användarvisningsbild
av iigloo
andersuw skrev:Jag läste ditt inlägg och såg vad du skrev. Du läste däremot inte vad TS skrev. Hade du gjort det hade du sett att du inte behövde upplysa honom om att han skulle byta olja och nollställa serviceindikatorn. Det framgår redan av första inlägget i tråden att det var just det han hade för avsikt att göra.
Läs igenom vad jag skrivit så kanske bitarna faller på plats. Om inte så hjälper jag dig gärna.

Kortfattat: TS tycker att nollställning av serviceindikator och byte av olja räcker pga att det inte är en rymdraket han åker runt i.

Jag å andrasidan anser att service finns av en anledning, speciellt på en så pass ny bil.

TS vidhåller rymdraketsteorin och jag anser att byte av olja och nollställning av serviceindikatorn borde då vara ypperligt med den inställningen, dvs det TS ville göra.

Jag önskar TS lycka till med en eventuell framtida försäljning och skadereglering.

Om nu andersuw, mot förmodan, fortfarande inte kan tyda budskapen i mina inlägg är du välkommen att höra av dig via PM, så kanske jag kan hjälpa dig ytterligare med någon form av visuell förklaring.
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]