Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla
Dette er mit förste indläg, selv om jeg har läst med herinde i ca. 6 måneder. Jeg er dansk, og bosiddende i Danmark, men vi har desvärre ikke så stort og velfungerende et Volvo-user community som i Sverige. Jeg håber det går an, at skrive på dansk/svensk, ellers gentager jeg blot övelsen lidt senere på engelsk 8)
Min fråga: Jeg anskaffede i september 2015 en Volvo S60, D2 Summum. Aut., MY 2014. Bilen har en lite annorlunda historia, idet den levede sine förste 2 år i Göteborg som ”fotomodel”. Da jeg köbte den, havde den således kun kört 2.000 km. Den er ganske veludstyret.

Jeg er i tvivl om bilen bilens förste registreringsdato (i Sverige) – är det möjligt att kontrollera detta i någon officiella svenska fordonsregistret? Jeg har naturligtviset chassinummer, men alle de web-sites jeg kan finde, kræver at jeg söger via reg.nr. Jeg har også et svensk reg.nr., men det er nu i brug igen (sidder på en kinesisk produceret motorcykel, och ”Fordonet ägs av en 69 årig kvinna från Harplinge” :D ).
Jeg har spurgt min lokale Volvo bilhandlare, men han har ikke adgang til andet end hvad står i det officielle danske motorregister (hävdar han), og jeg har en mistanke om, at det er forkert.

I Danmark kan man slå tekniske detaljer op på alle fordon via motorregistret – også via chassinummer. Jeg håber dette også er muligt i Sverige.

Tack på förhand
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]