Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
Hej.

Till att börja med ska jag säga att jag åker V70 till vardags så egentligen har jag inget här att göra MEN det är så att jag söker lite "fakta" om man nu vill kalla det så.

Grejen är att jag köpte en V70 med D4 Vea ny i Juni förra året och efter ca 1400 mil såg jag av en slump att den var blöt av olja under. Visade sig komma från tryckröret från nedre turbon, kanske från övre också så långt titta jag inte. Så bilen lämnades in för åtgärd och de bytte tryckrören och några klammer. Kollade igen efter ca 400 mil(gått närmare 2000 mil) och såg då att det var blött igen. Bilen skall in för andra gången imorgon, vad åtgärden blir denna gång vet jag inte.

Så tänkte helt enkelt fråga om det är några som åker V60 med likadan spis som har/haft samma problem? Skall tydligen vara rätt vanligt därav jag frågar.... Har nu på senare tid även hört att topplocken byts på en del bilar, någon som varit med om det?

Mvh en halvnöjd Volvoägare :roll:

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]