Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sidenbladh
Bara passagerardörren? Min frus S60 har ju en funktion där dörrarna låses automatiskt när bilen börjat rulla och sen håller det där låset i sig ett tag när den stått still - vi stängde av den funktionen... Men den gäller ju såvitt jag vet alla dörrarna och inte bara passagerardörren.
av Schmoyoho
Vad exakt är det som kärvar? Finns många sätt en dörr kan kärva på. Är det så att dörren inte låser/låser upp som den ska? Går den att öppna inifrån när den kärvar eller slutar dörren fungera från båda hållen? Går handtaget att dra ut eller sitter det fast? Går det ut hela vägen eller kärvar det och fastnar? Mitt handtag på förardörren gör så och går att dra ut /nästan/ hela vägen men fastnar typ längst ut. Det känns dock att dörren är upplåst för handtaget har lite mer motstånd i sig.
av KenZoo
När bilen är upplåst , och man inte kan öppna dörrn utifrån så går det alltid att öppna innifrån, ytterhandtaget känns exakt som när dörrn är låst.
av toast
Det är inte bara så att bilen är inställd på att först låsta upp förarsidan? Vill minnas att det i så fall krävs två tryck på fjärren för att hela bilen ska låsas upp. ... finns i menyn att välja hur man vill ha det.
av KenZoo
Har bestämt mig att det inte blir en felsökning på Bilia :) Ska nog inte vara så svårt att få till det själv.

Är det någon som sitter på instruktioner På hur man byter Centrallåsmotor på s60II 2011 ish??
Läste en artikel där en v70II ägare fick punga 6000:- för bytet av centrallåsmotorn.

Lokala bilskroten har en motor från en s60 som rullat 3000 mil :) , endast 1000:-

Mvh

Jag köpte skivor och keramiska belägg fr[…]

Som titeln antyder. Den har småkrångla[…]

Då du tydligen är i trakten: Har du fr&[…]

Det verkar som om V60 Cross Country är vä[…]