Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MrSportBee skrev:
Turritops skrev:När det är mellan -15 och -20 som det varit de senaste dagarna hjälper det inte med förkonditionering. Jag har ca 25 minuter till jobbet och bilen går ofta på diesel hela vägen trots att den fått styra förkonditioneringen själv och borde kunnat värma upp batteriet.
Hur får den styra förkonditioneringen? Har du den på laddning eller inte? Om du har den på laddning blir förkonditioneringen med hjälp av elvärmaren och den har alldeles för liten kapacitet för att klara av att värma upp batteri, kupé och motor när det är kallare än -15. Dieselvärmaren däremot, klarar av det utmärkt. Jag hade min bil parkerad utomhus idag (med -12) och var lite sen med att slå på dieselvärmaren via VOC så den fick bara gå i 25 min, men det räckte, den startade på el och gick aldrig över på diesel.
Jag har den på laddning och sätter vilken tid jag vill åka via appen. Jag ser alltid till att tanken är minst halvfull för har jag för lite diesel i möts jag av en kall bil och meddelandet att förkonditioneringen avbrutits på grund av låg bränslenivå så jag antar att dieselvärmaren används fast bilen står på laddning. Jag kör i Hybridläget och prioriterar alltså kupékomfort framför eldrift vilket säkert spelar in.
Dieselvärmaren går igång om du har inställt på att den ska gå igång. Ställer man in förvärmningen i "inomhusläge" värmer den bara med el. Inte lika effektivt men den har lyxkats smälta snö och is även när det varit kring -10 -15 för mig. Det går att använda elvärmaren även om det är så gott som tomt i tanken.

Även under resa kan man välja om den ska hjälpa till med värmen. (under inställningar väljer man då auto om man vill att den ska hjälpa till vid behov.)

Jag köpte skivor och keramiska belägg fr[…]

Som titeln antyder. Den har småkrångla[…]

Då du tydligen är i trakten: Har du fr&[…]

Det verkar som om V60 Cross Country är vä[…]