Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sundlof81
Hej, nu börjar jag oroa mig om min XC60 ska börja ruinera min plånbok. Har haft bilen i ett år och jag trivs verkligen med den men all elprylar börjar kännas oroligt.

Fick med en försäkring när jag köpte bilen på två år/2000 mil och det var tur. Först gick sensorn i dörrhandtaget sönder till keylessen. Då blev det en ny komplett handtag med lack på garantin. Sen börjar bilen tjuvlarma när kupevärmaren går, skulle kosta 3200 till jag påpekade garantin och nu har elbakluckan börjat jävlas. Den öppnar bara ca 10 cm för varje knapptryckning, likadant när jag ska stänga. Tvingar jag den med handkraft så funkar den ett tag.

Detta verkar uppstå om luckan är öppen en liten stund så nu blir det verkstad och hoppas att garantin tar det oxå.

Känns som att man skulle sälja av den och köpa sig en mindre välutrustad bil.
av LumberJack
Att bilen larmar när kupevärmaren (inte dirselvärmaren) går är rätt vanligt. Det sitter en sensor under skalet till lampan i baksätet. Testa tejpa för "gallret" framifrån så borde den sluta larma.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja det är alltid en risk med elprylar.
Det första som fick bytas på gamla bilen var nått till GSM/TELE/multimedia. Jag fick ingen uppdaterad info i VOC appen. Den enheten skulle kosta 10k men den gick på garanti. Bilen va då 1,5år och 4000mil gammal.

Fick byte keylesshandtag på passagerarsidan fram i höstas tror ja de var. Kostade nog 2k. Ingen lackering behövdes eftersom handtaget göms av den lackade kåpan. Ingen garanti eftersom 2000mil hade passerats.

Vet inte om någon annan modell eller bil är bättre. Ingen glödlampa bytte jag på ca 3500mil.

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]