Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis köpt en beg XC60 2013, och har under en veckas tid ca 5 ggr fått upp varning i displayen att bilnyckeln är borttagen från bilen, vilket den inte är. Stoppar jag motorn, tar ur nyckeln, sätter i den igen och startar bilen igen så kommer inte felet tillbaka. Har köpt bilen på bilfirma så jag tänker kontakta dem angående detta, men är nyfiken på om någon annan upplevt samma problem?

En annan fråga är angående nyckelns räckvidd för att låsa och låsa upp bilen (fjärrnyckel modell PCC, med 6 knappar), måste stå i stort sett bredvid bilen för att detta ska fungera, har bytt batterier i fjärren och kan stå max 1-2 meter från bilen för att det ska fungera, upplevs som något bättre än innan batteribytet, men fungerar alltså otroligt dåligt ändå. Idéer?
Hittade precis all information på "Min Volvo" och mycket riktigt skall den vara extrautrustad med Keyless Drive, vilket inte fungerar alls, så det verkar vara samma problem som jag fick tips om. Dags att utnyttja garantin från bilfirman..
Om du har svarta gummiknappar på dörrhandtagen, har du Keylees.
Jag har en XC60 2013 med keyless, men det fungerar, har dock vid ett tillfället upplevt problem att bilen sa nyckel borttagen trots att bilen var igång och nyckeln satt i tändningslåset, vad kan detta bero på? BIlen stod på tomgång och passagerardörren öppnades

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]