Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2drht
Mina frös i måndags, även till strålkastarna.. skulle besikta bilen så det var lite jobbigt, fick låna ett varmgarage en stund så det släppte...
Användarvisningsbild
av MartinS
Har ni vettigt blandad spolarvätska, ni som det fryser för? 50/50 är ju det optimala förhållandet och skall funka ner till -30. Färdigblandad på flaska eller på pump är ju helt värdelös, den är ju helt kass under 10 minus.
Användarvisningsbild
av PaNi
Tycker detta är ett utmärkt tillbehör i den här delen av landet (Gbg-området). Här är ju sällan mer än ett par minusgrader så spolarvätskan kan man blanda efter den förutsättningen. Men då och då blir det kallare och då har man nytta av värmen i munstyckena.
Användarvisningsbild
av MartinS
Har man för dåligt blandad vätska är ju elframruta ett vettigare tillbehör, det är ju där vätskan fryser långt före i munstyckena. DET är ett fantastiskt tillbehör, hade nytta av det senast i morse under körningen till jobbet när snöröken började frysa fast på torkare etc.
Användarvisningsbild
av leiwi
PaNi skrev:Tycker detta är ett utmärkt tillbehör i den här delen av landet (Gbg-området). Här är ju sällan mer än ett par minusgrader så spolarvätskan kan man blanda efter den förutsättningen. Men då och då blir det kallare och då har man nytta av värmen i munstyckena.

Men om du blandar för "svagt " fryser ju spolarvätskan i slangarna före munstyckena .
Jag har haft det på tidigare bilar och inte upplevt någon skillnad på med eller utan . :D :D
av 2drht
Hade inte fyllt på sen senaste servicen så det är från verkstan dom blandat för snålt.. fyllde i 50/50 nu får hoppas de fungerar bättre.
av mikebike
Under förra seklet hade jag en värmeväxlare monterad på kylarslangen som värmde spolarvätskan. Fungerade utmärkt, dock inte alls när man behövde det som mest -när motorn var kall. :wink:

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]