Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
nystrom skrev:Mitt batteri börjar också bli dåligt och jag skulle behöva ett nytt.
Har ni något att rekommendera till en xc60 d5?

Prata med valfri bildelsbutik så hjälper dem dig. Bor du i norra stockholm så kan jag hjälpa dig i min butik :)
av petegbg
Nu är det tyvärr redan dags att byta batteri. Trots 10 laddning till fullt batteri med ctek laddare så efter ca en vecka så varnar det för låg batteri nivå. Är det någon som har bytt nyligen som har ett bra tips på ett prisvärt och bra batteri?

Biltema har ett AGM batteri som verkar ha rätt mått, men jag undrar om det är nödvändigt. Bilen saknar stopp/start funktion och jag bor inte i dom kyligare delarna av landet.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag rekommenderar agm oavsett.
Biltemas agm är väl för högt? Vet att batterilagret har nåt som passar http://www.batterilagret.se/product/215 ... r-agm.aspx
Lite mer pengar, men det kanske är överkomligt.
Som startbatteri kan du ta nästan vad du vill, men med en värmare som först, i kanske -20, står och drar ström i 30-60 min, för att sedan kräva 2-3000w till en start. Då kräver det en hel del.
Användarvisningsbild
av P210
Åtminstone i V50 passade Biltemas AGM rakt av med både monteringsbygel och batterilock, även om det "på papperet" är 15mm högre än originalbatteriet, stående sida vid sida var skillnaden knappt mätbar på höjden. I mitt fall var artnr 80800 och måtten L=314xB= 174x H=190 80Ah.

Bild
av petegbg
Om jag kollar i e-manualen så skall det till stopp/start modellen sitta ett batteri med måtten 278x175x190. Samt ett mindre stöd batteri. Men vilken storlek det sitter i övriga modeller framgår tyvärr inte.

På diverse hemsidor så rekommenderas batteri med måtten som P210 har i sin V50. Är det någon som vet vilket mått som gäller?

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]