Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frejo1
I morse när jag skulle köra iväg hade hela ljudsystemet hängt sig. Det har fastnat i "Navigation, var god dröj". Jag kan inte välja radio eller media, och PDC:n fungerar inte heller. Jag har provat stänga av utan att det gör skillnad. Det enda jag kan komma in i är My Car. Inget ljud över huvud taget.

Några idéer? Det är en MY13.

/fredrik
Jag skulle börjat med standardlösning 1A från vår IT-support "Har du startat om datorn?", alltså i ditt fall lossa pluspolen och gör bilen spänningslös någon minut.
av frejo1
Mumsmums skrev:Jag skulle börjat med standardlösning 1A från vår IT-support "Har du startat om datorn?", alltså i ditt fall lossa pluspolen och gör bilen spänningslös någon minut.
Tanken har väl slagit mig att göra så. Ville kanske helst undvika detta med tanke på att jag väl då också tappar alla inställningar i bilen. Men jag får prova i eftermiddag och se om det hjälper.

Tack för svaret
Hej. På min förra v60 (-11) råkade jag ut för detta. Skärmen var helt svart och inget funkade... Bilen var då i och för sig under 2 år gammal. Men jag åkte till min volvoverkstad så laddade dom i ny mjukvara. Fanns/finns något problem med tidigare mjukvara som gjorde att de hängde sig....
/Mattias
av frejo1
Jag valde den "enkla" vägen och bokade om min tid för service ett par veckor. Nu får de titta på det på Volvo istället. Teknikern sade att det numer är ovanligt att det hjälper med att koppla loss batteriet.

Tack för inspelen
(För övrigt tycker jag navigatorn är helt värdelös i sina vägval, men det får bli en annan tråd)

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]