Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Personligen ser jag inte vad som skulle vara så speciellt med den digitala mätartavlan. Jag har kört mycket V60 med den digitala och visst är det kul att leka runt med inställningarna i 10 min, men sedan ska ju blicken vara på vägen i alla fall... Lite som att köra en gammal opel GSi från 80-talet med digital instrumentering, wow-faktorn svalnar snabbt.

Men det är ju min åsikt 8)
frasse4 skrev:Personligen ser jag inte vad som skulle vara så speciellt med den digitala mätartavlan. Jag har kört mycket V60 med den digitala och visst är det kul att leka runt med inställningarna i 10 min, men sedan ska ju blicken vara på vägen i alla fall... Lite som att köra en gammal opel GSi från 80-talet med digital instrumentering, wow-faktorn svalnar snabbt.

Men det är ju min åsikt 8)
Absolut. Men så är det ju med allt nytt. Det är ju helhetskänslan i alla fall jag söker.
Det är snyggare och modernare..och som sagt känns sådär att få "det gamla" när man vet att det finns ett nyare system.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att vill du ha de digitala kombiinstrumentet ska du leta efter bil med teknikpaketet, eller med Business edition-paket eller en R-design. D5 AWD samt D6 TE verkar dessutom ha det som standard.

Går även att komplettera med det till övriga bilar som ett separat tillbehör vid nybeställning för 3000 kr.
Tittade ni inte på monteringsanvisnings-PDF:en som fanns på accessories-sidan som MartinS länkade? Det ser väldigt enkelt ut för en mekaniker att byta instrumentpanelen och programmera om med VIDA tycker jag :)

EDIT: Ajajaj, missade att det fanns en sida 2 med kommentarer också, så jag var lite sen ute där :)

Har du kollat på något av det vi skri[…]

230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]