Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndersAmcoff
Någon som vet vad volvo har för effekt på sina värmare? Är det samma värmare som sitter i volvos alla modeller eller har de olika värmare beroende på modell? Ni som har en volvo D... modell och har dieselvärmare. Hur lång tid tar det för er i -15 - -20 från det att ni startar tills det att bilen är isfri?
av Wizzman
Det är inte samma i alla Volvo, i sambons V50 -10 sitter det en eberspächer, tror den är på 5.2kw. I min v60 -11 sitter det en webasto på ungefär samma effekt. Xc60 har webasto.

-15 är det sällan här och jag har inte haft bilen så länge men min gamla V70 -99 med ardic-värmare krävde väl 35-40 minuter vid de temperaturerna. Då hade man minst 20 grader varmt i kupén. Alla rutorna är kanske inte isfria, men vindrutan och de främre sidorutorna i alla fall.
Användarvisningsbild
av leiwi
AndersAmcoff skrev:Någon som vet vad volvo har för effekt på sina värmare? Är det samma värmare som sitter i volvos alla modeller eller har de olika värmare beroende på modell? Ni som har en volvo D... modell och har dieselvärmare. Hur lång tid tar det för er i -15 - -20 från det att ni startar tills det att bilen är isfri?
Öppna huven och titta efter en liten vit lapp , på den står tillverkare ,modell ,effekt mm

Tiden det tar för att få bilen isfri varierar ju med temperatur mm, men om du ställer in tiden du skall åka så räknar bilen själv ut starttiden på värmaren :D

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]