Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svedan
Tycker att värmen är sämre på förarsida än på passagerarsida! (samma "fel" på min förra, xc70 ).
När hustrun och jag skiftar plats (händer vid jul och nyårsfester....) kan man ha max 2:an på passagersida och tycker 3:an på förarsida är för svag.
Så vi har båda samma uppfattning. Någon annan som märkt detta?
God jul
Användarvisningsbild
av Perra83
Har inte märkt någon skillnad. Det går att justera värmen för de olika stegen. Vet iofs inte vad max är.
av Mumsmums
Jag tänker att försidans sätesvärme används oftare och att slingorna blir mer slitna men det kanske är helt fel tänkt. Hursomhelst all heder till dig som låter frun dricka gott på jul och nyår. Skål! (RO) (RO)
av Schmoyoho
Nja, vad ska slitas då? Om sätet slits blir det ju mindre avstånd mellan slingorna och förare => snabbare att värmen märks. Om slingorna slits så... Ja, blir de tunnare så ökar väl resistansen = högre värme.

Men som någon sa, kanske att temperaturerna är olika inställda? Om det nu går att ställa olika temperaturer för vardera säte.
av svedan
Mumsmums skrev:Jag tänker att försidans sätesvärme används oftare och att slingorna blir mer slitna men det kanske är helt fel tänkt. Hursomhelst all heder till dig som låter frun dricka gott på jul och nyår. Skål! (RO) (RO)
Tusan också, man tänker rätt, skriver rätt men det blir i alla fall felf. Rättar inför midsommarfesten :mrgreen:

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]