Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Säkert plug and play med tanke på att knoppen är identisk med My13-versionen fast med en polestar-logga. Jag hade hellre installerat lädret med blå stygn. Eller R-design-(?)-versionen med vita stygn på svart läder, så man inte hädar polestar-blått i onödan.
Användarvisningsbild
av meko
Nice, en sån vill jag oxå ha!! :D
Som sagt, nån som vet hur det är att montera den? Har iofs. en V60 men det skall ju vara precis samma produkt vad jag förstår. Kul om man skulle kunna byta till lädret med Polestarstygn samtidigt. Finns det också att köpa som tillbehör?
(Hittar inte dessa prylar på Volvocars..!)
Användarvisningsbild
av Perra83
Är knoppen verkligen så snygg? Hela Polestarbilen är snygg med allt som följer med men bara en knopp med en logga under plasten ger ju inget :shock:

Damasken passar kanske i en ocean race som kan lite blåa inslag.

Mittkonsollen är annars riktigt najs.
Användarvisningsbild
av meko
Robban12 skrev:
s802,5T skrev:Hejsan! Har någon installerat en sådan på en XC60?

http://www.vivaperformance.com/genuine- ... r-s60-v60/

Hade en monterad på min V60 men tog bort den när jag sålde den.. Det var inte samma strömsladd för belysningen på dem men det struntade jag bara i för det syntes ändå aldrig detta ljus.
Hej! Ok, men det finns alltså belysning i Polestarknoppen? Borde gå att ansluta med lite micklande i så fall. (Vad konstigt att anslutningarna är olika..?) Eller är det kanske anslutningar till "spärrknappen"? Sitter den i själva knoppen förresten..? Har inte bilen här nu ??:-/
Var det svårt att byta ut knoppen?
av Schmoyoho
ER: TS har ju en MY14 så han har ju redan rätt spakställ, om jag inte missar någonting i tråden du länkar som rör just kontakten?

Däremot så flyttades ju växelindikatorn (PRND/Sport/Manuell) till kombiinstrumentet fr.o.m MY14 och knoppen är bara belyst med lägenas placering. Möjligtvis att PRND-LED:erna inte fungerar om man installerar en MY13-knopp på ett MY14-spakställ, eller?

Edit: kollade lite närmare i tråden du länkade, ER, och nu förstår jag vad du menar. Man hamnade i slutet av tråden av din länk så jag skippade trådstarten.

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]