Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robinlimmared
Hej ! Har en d3 R-design 2012 och bytt till facelift diffusorn för R-design. Men nu stämmer ju inte ändrören alls, varken i centrering tycker jag eller storleksmässigt för att fylla ut hålen. Någon som bytt och vet något som passar bra ?

Hittade de här på Volvo , antar att det är dem som sitter på faceliften original med den diffusorn ?
http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... -b4204t7-1

1400 känns i överkant för två slutrör men... Är tacksam för svar tips och hjälp :)
Användarvisningsbild
av benny10
Lägg gärna upp en bild. Slängde själv på den nya diffusern i slutet på sommaren och blev nöjd med resultatet.
av robinlimmared
benny10 skrev:Lägg gärna upp en bild. Slängde själv på den nya diffusern i slutet på sommaren och blev nöjd med resultatet.
Åfasen... Har du något kort eller garaget länk ? Fixar det imorgon !
av robinlimmared
benny10 skrev:Lägg gärna upp en bild. Slängde själv på den nya diffusern i slutet på sommaren och blev nöjd med resultatet.
Såg nu på ett kort här som du lagt upp på forumet att du hade ju de som jag länka till! De har jag ej original på min , tror de satt först på faceliften som har den diffusorn!
Användarvisningsbild
av benny10
Ja precis, slängde på den bakre dämparen med tillhörande ändrör också. Kom från en MY14 vill jag minnas. Trodde dock ändrören var desamma som innan faceliften. Ser dock nu efter lite Googlande att så inte är fallet och det är ju drf du skapat tråden... Sorry att ja lade mig i! Men som sagt, släng upp en bild så får vi se hur det ser ut med de gamla ändrören. Är det så illa som du vill få det till så är nog nya ändrör enda lösningen. Volvos eller några andra du tycker är snygga.
av robinlimmared
benny10 skrev:Ja precis, slängde på den bakre dämparen med tillhörande ändrör också. Kom från en MY14 vill jag minnas. Trodde dock ändrören var desamma som innan faceliften. Ser dock nu efter lite Googlande att så inte är fallet och det är ju drf du skapat tråden... Sorry att ja lade mig i! Men som sagt, släng upp en bild så får vi se hur det ser ut med de gamla ändrören. Är det så illa som du vill få det till så är nog nya ändrör enda lösningen. Volvos eller några andra du tycker är snygga.
Men då är vi överens :) menade mest om någon här köpt några andra utblås som man vet passar och kan beställa isåfall :) och så man kan se ett kort med resultat också isåfall.
Men original är ju snygga! Vad gav du för din ljuddämpare begagnad när slutrören ingick?
av robinlimmared
benny10 skrev:Ja precis, slängde på den bakre dämparen med tillhörande ändrör också. Kom från en MY14 vill jag minnas. Trodde dock ändrören var desamma som innan faceliften. Ser dock nu efter lite Googlande att så inte är fallet och det är ju drf du skapat tråden... Sorry att ja lade mig i! Men som sagt, släng upp en bild så får vi se hur det ser ut med de gamla ändrören. Är det så illa som du vill få det till så är nog nya ändrör enda lösningen. Volvos eller några andra du tycker är snygga.
Kollade bilias hemsida nu igen och ser att de bara har till t5 och t6 de slutrören vi pratar om, dessutom skiljer det på artnr så frågan är ju om de överhuvudtaget passar , måste ju vara storleken på rören som skiljer antar jag... Du kan inte se om de kan finnas ngt artnr på dina Slutrör ? Jag har ju en d3 , vad har du?
av robinlimmared
robinlimmared skrev:Hej ! Har en d3 R-design 2012 och bytt till facelift diffusorn för R-design. Men nu stämmer ju inte ändrören alls, varken i centrering tycker jag eller storleksmässigt för att fylla ut hålen. Någon som bytt och vet något som passar bra ?

Hittade de här på Volvo , antar att det är dem som sitter på faceliften original med den diffusorn ?
http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... -b4204t7-1

1400 känns i överkant för två slutrör men... Är tacksam för svar tips och hjälp :)
Undrar om någon vet om de passar överhuvudtaget på min 2012 d3 R-design??? Utan att behöva byta ljuddämparen liksom eller svetsa.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]