Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Nu börjar det närma sig leverans av min v60cc. Men har börjat fundera mer och mer på att det borde ju gå att byta grill på den mot en som sitter på vanliga v60. Då jag inte tycker att den som sitter på v60cc är speciellt snygg, har heller inte valt driver support så tyckerdet ser dumt ut med "blaffan" i grillen oxå.

Så, är det någon som vet att det går? Borde väl bara vara att knäppa loss och knäppa dit en ny? Eller är det andra fästen tro?
Har inte bestämt vad jag ska sätta dit istället, en R-design eller summum. Kanske får ta det som går att få tag på smidigast och billigast just då oxå.
Användarvisningsbild
av drawman
Är det inte bättre att Du köper en vanlig V60 om Du tycker grillen är ful? :roll: Det är ju bikakemönstret som är "grejen" med XC/CC serien, ruskigt snygg i fronten tycker jag! :)
av Tjocken
drawman skrev:Är det inte bättre att Du köper en vanlig V60 om Du tycker grillen är ful? :roll: Det är ju bikakemönstret som är "grejen" med XC/CC serien, ruskigt snygg i fronten tycker jag! :)
Har ju en vanlig v60 just nu.. ;)

Nej men det jag främst vill slippa är blaffan för driver support paketet. Gillar inte att ha den där. Ser ut som nån billig wanna-be kopia liksom. Jag kan vi hålla med om att mönstret i grillen passar in i bilens karaktär. Får se hur jag gör! Ville bara veta om det va möjligt.
Användarvisningsbild
av drawman
Men "blaffan" Du pratar om är ju radarsensorn för avståndshållaren till driver support pkt. Om Du inte valt driver support pkt eller adaptivfarthållare så får Du inte denna "blaffa" i grillen. Om Du byter ut en grill med "blaffan" i mot en utan så kommer Du få felkoder och självklart inte kunna använda dig av den adaptiva farthållaren.

Så beställ bilen utan driver support pkt eller adaptiv farthållare så slipper Du "blaffan" :wink:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V60 CC verkar alltid ha "blaffan" - utrustning eller inte, därför detta inlägg uppkommit.
av Hertsh
drawman skrev:Men "blaffan" Du pratar om är ju radarsensorn för avståndshållaren till driver support pkt. Om Du inte valt driver support pkt eller adaptivfarthållare så får Du inte denna "blaffa" i grillen. Om Du byter ut en grill med "blaffan" i mot en utan så kommer Du få felkoder och självklart inte kunna använda dig av den adaptiva farthållaren.

Så beställ bilen utan driver support pkt eller adaptiv farthållare så slipper Du "blaffan" :wink:
Stämmer inte. Alla CC har vad du kallar "blaffan" oavsett Driver Support eller ej.
Användarvisningsbild
av drawman
Ser detta nu efter lite googlade..... Varför är det så?? :roll:
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Tycker också plastblaffan i grillen på CC ser ut som något från en leksaksbil. På min Summor är den blank och fin. Funderar på en CC T5 nästa gång men är inte glad åt utseendet.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]