Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pawweshark
Hämtade ut vår beg XC60 D4 AWD Summum MY15 med VOC idag. Aktiverade tjänsten och ser i appen att den indikerar på att fönster är öppet.
Mig veterligen är fönstret stängt.
Är det någon sensor som är trasig? Känt fel ?
av Tjocken
Hm, händer ibland att det blir lite fel i kommunikationen. Testa att veva ner rutan, låsa bilen. Lås upp, och veva upp. Starta motorn och lite så. Gör i lite olika kombinationer så brukar det bli rätt efter ett tag. Så brukar iaf jag göra när det blir så. Då nollställs liksom lägena på sensorer och det skickas in nya värden till voc appen.
av pawweshark
Tjocken skrev:Hm, händer ibland att det blir lite fel i kommunikationen. Testa att veva ner rutan, låsa bilen. Lås upp, och veva upp. Starta motorn och lite så. Gör i lite olika kombinationer så brukar det bli rätt efter ett tag. Så brukar iaf jag göra när det blir så. Då nollställs liksom lägena på sensorer och det skickas in nya värden till voc appen.

Tackarrrr nu är allt låst :lol:
Användarvisningsbild
av olsin
Jag har samma fenomen och i mitt fall beror det på klämskyddet i rutorna. Om VOC:en påstår att jag har en ruta öppen så kör jag upp den rutan nästa gång jag kör. Jag misstänker att mitt klämskydd är lite för känsligt och när rutan körs upp så reagerar klämskyddet och drar ned rutan ett par millimeter, lagom mycket för att VOC:en ska tycka att rutan är öppen.
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
Ja, ibland hamnar det i ofas.
Starta appen. Låt den kontrollera status med bilen. Gå sedan in i "Dörrar & lås". Där kan man se vilket fönster som larmar. Backa i appen till huvudmenyn. Hissa ner fönstret en bit och sedan upp igen och gå sedan tillbaka till Dörrar & lås för att uppdatera status. Ibland får man upprepa proceduren.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]