Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Inget som har drabbats mej denna gång. Har nu kört snart 6000 mil sen jag fick den för ca ett år sedan. Inte en enda liten millimeter att klaga på när det gäller trilskande teknik eller annat otyg! Bästa tjänstebilen hittills! Bra gjort Volvo :D
Senast redigerad av 1 Exquattro, redigerad totalt 0 gånger.
av III
Ni har det bra ni. Ett år och en toppenbil men en del och knirr som ska fixas. Värre är att motorn D4 vea rycker utan att Volvo visat något större intresse att fixa det. Håller på och jagar dom men hittills utan framgång. Dom tar mig nog inte på allvar känns det som.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag stör mig lite på ett "umande" ljud från däcken/hjulhusen som uppstår i ca 80km/h och ökar upp till ca 110-120km/h. Hörs lite extra mycket när jag kör utan dieselmotorn igång. Störande då det annars är rätt tyst i kupén med laminerade rutor och så... Att det också sitter två rader balanseringsvikter i vissa av fälgarna gör mig lite skeptisk... Kört snart 200 mil sen jag hämtande den i slutet på november.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
joel80 skrev:Jag stör mig lite på ett "umande" ljud från däcken/hjulhusen som uppstår i ca 80km/h och ökar upp till ca 110-120km/h. Hörs lite extra mycket när jag kör utan dieselmotorn igång. Störande då det annars är rätt tyst i kupén med laminerade rutor och så... Att det också sitter två rader balanseringsvikter i vissa av fälgarna gör mig lite skeptisk... Kört snart 200 mil sen jag hämtande den i slutet på november.
hur kör man utan motorn igång?? :oops:
Användarvisningsbild
av joel80
Precis.. :D
Jag hittade lite i Brainys tråd om Hakka8.. Fler som upplevt ett vinande ljud nästan som om hjullagren var paj.. För de flesta har det försvunnit efter ett par hundra mil med däcken. Får hoppas på att det minskar..
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&start=75
Användarvisningsbild
av Jefe
Har haft bilen i 8 månader nu och kört 700 mil.
Ingenting att klaga på så här långt.

Inga fel och inga missljud alls. Hakka 8 däcken låter
lite grand men det är inget jag störs utav.

Så än så länge är jag nöjd med bilen.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]