Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Känner att det luktar lite bensin i bilen när jag haft bränslevärmaren igång. Är detta normalt? Lukten försvinner när man stänger av värmaren.
av mikebike
yuphin skrev:Känner att det luktar lite bensin i bilen när jag haft bränslevärmaren igång. Är detta normalt? Lukten försvinner när man stänger av värmaren.
Nej.

Min luktar ingenting, vilket är tur eftersom jag bytte bil "bara" för att värmaren luktade illa på gamla bilen (diesel). :D
Användarvisningsbild
av Strebern
Ja, det stinker som om man har ett kraftigt soppaläckage.
Det ska tydligen vara normalt, har varit uppe för diskussion tidigare, och det luktar härke för "alla".

Särskilt när man stängt av den, då luktar det rejält några minuter
av Malmstroem
Lyckligtvis har jag kört tillräckligt mycket bensin och fotogenkök ute i skogen för att inte besväras av lite kolvätelukt.

Bränslevärmarna har ingen avancerad kontroll av förbränningen. De tenderar då att lukta, speciellt vid start och stopp.

Eftersom det fortfarande luktar mindre än ett dåligt förvärmt fotogenkök som brinner med gul sotande låga så kan jag leva med det. Jag förstår att de finns de som är känsligare. :wink:
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]