Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neutral
Alla mekaniker säger att mellan 2010-2013(14?) har dieselvärmaren röret några decimeter som mikebike sa. Men även om det är så kort borde det ju inte tränga in på kupén? För övrigt, jag fick svar på min Ebroms i fredags/idag. Ska citera direkt från mekanikern, ''Bromsoket höger bak är trasigt mellan elmotorn och själva oket. Elmotorn kan dra åt båda hållen men den kan inte greppa tag i kolven, för splinsen "greppar" inte och kan dra tillbaka kolven. Byte elmotor+bromsok för rep.'' Gott folk asså elmotor borde ju gå på garanti eftersom det är EL. Sen själva kolven kan jag gå med på byta för att det är en slitagedel. Help anyone?
av mikebike
Neutral skrev:Alla mekaniker säger att mellan 2010-2013(14?) har dieselvärmaren röret några decimeter som mikebike sa. Men även om det är så kort borde det ju inte tränga in på kupén?
Avgaserna kommer ut bakom höger framhjul, om bilen står still så stiger de sedan uppåt på utsidan av framskärmen framför A-stolpen.
Nedanför vindrutan sitter luftintagen till kupén. Det behöves inte mycket för att avgaserna skall dras in i kupén.

I vårt fall var det när man körde värmaren i förväg (parkerad bil) och när vi skulle åka och handla (kö nästan direkt).
Dessutom luktade det runt bilen varje gång man parkerade efter en kortare körning.

Både före och efter denna D5:a har jag haft bensinbilar med parkeringsvärmare som varit i princip luktfria.
Det är skönt att slippa stank, knatter och vibrationer. :wink:
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]