Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av piddemannen
Hallå.
Har precis monterat 12v uttag i bagaget på våt v60 2015 utan drag.
Monterade in det och anslöt det enligt beskrivningen men ingen ström. Har jordat på avsedd plats samt kollat säkringen men ingen kräm. Dr behövd väl inte aktiveras i vida?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Mycket märkligt, dubbelkollar så det är korrekt kopplat? Står inget om vida i monteringsanvisningen så det behövs inte. http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... V60%202015
av Provocative77
Testa när motorn är igång. Kan vara så att du tagit ström från en enhet som inte har ständig ström.
Det är den ända logiska förklaring jag kan hitta då det där är det simplaste man kan koppla.
Användarvisningsbild
av piddemannen
Har kollat igen så allt är rätt kopplat och de är det. Mäter jag på kontaktstycket som sitter i bilen där uttaget ska kopplas in är det ingen spänning oavsett om bilen är igång eller inte. Säkringen nr 6 under bagagegolvet är hel. Vad kan de vara för fel tro?
Användarvisningsbild
av piddemannen
Har hittat felet. Kontaktstycket som man ska koppla in elen på i bagaget
Går inte att använda då det inte är spänning på den. Om MSN rev upp golvet på vänster sida så långt ut till vänster ligger en ledning som passar rakt på 12V uttaget. Då de är komplett fördraget kablage fast det följer med ett kablage som inte passar till denna bilen. Summa sumarum är att uttaget fungerar och jag har ett kablage över om någon behöver. Behövde bara själva uttaget ju :shock: :wink:
230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]