Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MTH
#1020075
Sällar mig till kören som gillar sportstolar. Synd bara att de ändrade på texturen hos lädret. Första årsmodellen var lädret mjukt oavsett om man hade R-design eller inte. Nu är det bara R-Design som har det mjukare lädret. Likadant med de vanliga stolarna som är mycket strävare i lädret än vad de var vid introduktionen, gäller både S/V60 och XC60. Synd att man inte kan få Inscription med sportstolar, gillar verkligen både Toscana Tan och Marble White med läderklädd instrumentbräda, stil!
av S80-04
#1020106
Halvmas skrev:
S80-04 skrev:Har sportstolar i min XC60 och avskyr dem tillsammans med bilens tunga styrning. Jävla obekväm och tungkörd. Känner mig lurad. Bilen går byte, nån komfortabel suv i samma prisklass ni kan rekommendera? :evil:
Tyvärr får du se det som en erfarenhet rikare att provsitta stolsaternativen längre nästa gång du ska byta bil. Om du tycker servon är trög så rekommenderar jag dig pumpa upp däcken till minst 2,7 runtom. Blir väldigt mycket lättare då kan jag lova dig ifall du kör med 2,4 idag vill säga. Känn efter själv och pröva dig fram. Någonstans mellan 2,7-3,0 borde du känna att bilen blir markant stötigare i alla fall och då vet du hur mycket du kan pumpa i. Gränsen varierar såklart beroende på fabrikat, typ av däck, fälgstorlek ect. Lycka till.
Hade inte möjlighet att prova OR-modellen med sportstolar och reflekterade inte över sätena då jag tidigare varit nöjd med Volvostolarna. Sätena har nog redan börjat forma sig och trycker inte mera så mycket. Undrar faktiskt över tillverkarens val att ha hastighetsberoende ställbar styrservo som tillval då kostnaden inte är stor för att ta den. Lokala försäljare tycks av någon anledning inte heller utrusta provkörningsbilarna med hb-servo fast dom har annars bra utrustning som Driver Suport,Hi-Tech, Winter och Family. Märkte det då jag nu frågade efter att få provköra en med hb-servo. Fanns ingen att provköra! Då jag provkörde XC60 var det vinter, modellen var troligen Summum och dubbdäck under och vid en kort provkörning märker man inte bilens usla komfort. Och provkörningen skedde vid senaste bilbyte för tre år sedan då jag stod i val mellan en V70 Awd och XC60. Då blev det V70 främst pga att den hade mera utrymme och jag fick ett bra erbjudande på en lagerbil. Jag klåpade vid bilvalet men man kan inte ändå bortse från att Volvo säljer åt konsumenten en undermålig produkt till hårt pris. Bilen kan vara bra att köra aktivt hårt på en slingrig väg eller i autobahnhastigheter men här, och troligen i Sverige också, är det hastighetsbegränsade vägar där kurvegenskaperna inte väger så tungt utan det gäller att kunna köra bekvämt bland den övriga trafiken.
Användarvisningsbild
av EjS
#1020205
Det är inget problem med standardstolar. Ett vanligt trick bland tävlingsåkare är
- köra tillbaka stolen så långt det går
- ta på säkerhetsbältet
- dra hårt i bältet så bältet fastnar
- kör fram stolen så bältet dras hårt mot stolen och kroppen
- åk ut på race banan
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]