Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fehl
hej gjorde en motoroptimering och valde prestanda programmet gav 44 hk /92 nm men automat lådan slår ifrån o stryper insprutningen och en lampa där det står försämrad motoreffekt lyser så jag måste stanna bilen låsa och vänta ett tag innan jag kan köra som vanligt igen borde inte automatlådan tåla de ökade vridet 2013 D4 163 hk - 207 hk kan man lösa detta på något sätt? mjukvaru uppdatering av lådan etc
Inga såna symptom innan optimeringen ? I så fall borde det inte vara något "annat" som hänt...

Vad är det för optimering du gjort? Känns som optimerarna inte gjort läxan ordentligt... Tycker du skall gå tillbaka till dem och se vad dom säger. Men det känns som om optimeringen och bilen inte trivs ihop :(
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. jag skulle nog reklamera den optimeringen.. Verkar ju varken funka så bra eller var speciellt bra för bilen!
av Mwi
fehl skrev:hej gjorde en motoroptimering och valde prestanda programmet gav 44 hk /92 nm men automat lådan slår ifrån o stryper insprutningen och en lampa där det står försämrad motoreffekt lyser så jag måste stanna bilen låsa och vänta ett tag innan jag kan köra som vanligt igen borde inte automatlådan tåla de ökade vridet 2013 D4 163 hk - 207 hk kan man lösa detta på något sätt? mjukvaru uppdatering av lådan etc
Är lite nyfiken, vilket företag är det som har gjort det? Och har de fixat bilen så den funkar nu?
Ps. själv hade jag köpt en D5 om jag ville ha mer effekt (D) som det är i verkligheten man får det man betalar för, betala för en D4 och tror att det blir en D5 när man hittat en hemsida med billig optimering (BE) Grattis.
av Tiimpan
Mwi skrev:
fehl skrev:hej gjorde en motoroptimering och valde prestanda programmet gav 44 hk /92 nm men automat lådan slår ifrån o stryper insprutningen och en lampa där det står försämrad motoreffekt lyser så jag måste stanna bilen låsa och vänta ett tag innan jag kan köra som vanligt igen borde inte automatlådan tåla de ökade vridet 2013 D4 163 hk - 207 hk kan man lösa detta på något sätt? mjukvaru uppdatering av lådan etc
Är lite nyfiken, vilket företag är det som har gjort det? Och har de fixat bilen så den funkar nu?
Ps. själv hade jag köpt en D5 om jag ville ha mer effekt (D) som det är i verkligheten man får det man betalar för, betala för en D4 och tror att det blir en D5 när man hittat en hemsida med billig optimering (BE) Grattis.

Är också intresserad av hur det löste sig och vem du lämnat bilen till?

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]