Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ventura68
Hej,

Är det någon här som har monterat extraljus med Volvos kablage på en XC60 -15? Jag har försökt men tycker inte att det är samma kontaktstycke i instruktionen som i verkligheten, det jag menar är det gröna kontaktstycket under handskfacket, så jag vågar inte riktigt göra klart.
Någon som har gjort detta eller som kan vägleda mig så jag inte gör fel?
Användarvisningsbild
av mange69
Har inte gjort det själv utan min ÅF gjorde det, men tror att du ändå måste in till en verkstad för att uppdatera mjukvaran för att få det att fungera.
av ventura68
Helt rätt, funktionen måste aktiveras i VIDA men jag tänkte att det skulle vara det enda verkstaden skulle behöva göra men nu får de göra inkopplingen också. Kan berätta att själva installationen inte var så enkel som den borde vara. En hel del som måste demonteras innan det går att dra in kabeln som tänkt.
Nu har jag bara gjort en liknande installation på en SAAB tidigare och då var styrströmmen (efter aktivering) framdragen till ett kontaktstycke i motorutrymmet. Till BMW fanns det inget kablage så där fick man stjäla styrström på helljuset, också enkelt men inte möjligt att stänga av extraljusen vilket var en funktion jag saknade några gånger.

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]