Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UltrAslan
V9097 skrev:Risken är att du väntar förgäves, Volvo kanske inte alls presenterar en sådan modell.
Såg på bygg din Volvo att det står 6 växlad låda till V40 CC T4AWD

Du har rätt att det kanske blir vänta förgäves...
av UltrAslan
Verdi skrev:
UltrAslan skrev:
V9097 skrev: Jag har inte hört ett ord om att den sådan modell skall komma, så det blir svårt att spekulera om en tidpunkt. I april brukar nästa modellår presenteras.

Pratar du om en fyrhjulsdriven blir det antagligen med den 8-stegade lådan (samma setup som i V40CC T4 AWD). Är det en framhjulsdriven du vill ha blir den antagligen 6-stegad.
Hej, så om den kommer i april får man räkna med 8-12 veckor för bilbygget också?.

D3 är ju ca 20TSKR dyrare än T4 på v60 så det kr stor chans att man får T4 AWD 8 växlade för liknade pris som D3 FWD.

Mvh
Gör en totalkalkyl istället istället för att stirra dig blind på inköpspris. Och om priset är så tight, varför inte kika på lättare begagnade?
Hej, det handlar om hur mycket jag är villig att betala för en v60 CC som jag helst vill byta så fort Nya xc50 eller xc60 kommer. Har kollat på begagnade Volvo bilar 2015 för att få nya motorer och växellådor och dom kostar nästan mera än nya Bild.
av UltrAslan
Verdi skrev:
UltrAslan skrev:
prahna skrev:När jag ser priset på en V60 CC och jämför med en xc70 så får man säga att visst xc70 är i slutfasen av livet men jäklar vad mycket man får för pengarna. Du har inte kikat på den?
Hej, vi har kikat på xc70 men den vart lika dyr med likadan paket och utrustning. Det man fick till x70 var D4 motor och DS paketet, annars är slutpriset desamma typ.

Sen är vi lite för unga för cx70 Bild

Mvh
Pratar man om "frugan" så är man absolut inte för ung för en XC70. ;) Du får en större bil på gott och ont. Betydligt mer utrymme och större komfort men lite klumpigare och sävligare.
Hej, har inte provkört XC70 men V60 och V60 CC. Sistnämnda vart jag så nedrans nöjd med efter att blivit riktig besviken på V60 ocean race med 17 tums däck. Största skillnaden tyckte jag att CC var otroligt mer komfortabel fast det var 19 tums däck och mycket tystare.

Bilen vi ska köpa är till frugan och hon ville ha Golf klassen men jag vägrade då jag tycker dom är för små.

Mvh
Användarvisningsbild
av V9097
UltrAslan skrev:
V9097 skrev:Risken är att du väntar förgäves, Volvo kanske inte alls presenterar en sådan modell.
Såg på bygg din Volvo att det står 6 växlad låda till V40 CC T4AWD

Du har rätt att det kanske blir vänta förgäves...
Jag använder appen bygg din Volvo för ipad, där står det 8- stegat till V40cc T4 AWD.....
av UltrAslan
Hej, är det någon som vet om det är stor skillnad på komforten/ljudnivån med touring chassit jämfört med standard chassit på V60.
av UltrAslan
UltrAslan skrev:Hej, är det någon som vet om det är stor skillnad på komforten/ljudnivån med touring chassit jämfört med standard chassit på V60.
Ingen som har koll på detta?

Mvh
Användarvisningsbild
av volvobrasse
UltrAslan skrev:
Verdi skrev:
UltrAslan skrev: Hej, vi har kikat på xc70 men den vart lika dyr med likadan paket och utrustning. Det man fick till x70 var D4 motor och DS paketet, annars är slutpriset desamma typ.

Sen är vi lite för unga för cx70 Bild

Mvh
Pratar man om "frugan" så är man absolut inte för ung för en XC70. ;) Du får en större bil på gott och ont. Betydligt mer utrymme och större komfort men lite klumpigare och sävligare.
Hej, har inte provkört XC70 men V60 och V60 CC. Sistnämnda vart jag så nedrans nöjd med efter att blivit riktig besviken på V60 ocean race med 17 tums däck. Största skillnaden tyckte jag att CC var otroligt mer komfortabel fast det var 19 tums däck och mycket tystare.

Bilen vi ska köpa är till frugan och hon ville ha Golf klassen men jag vägrade då jag tycker dom är för små.

Mvh
Då måste V60CC vara sjukt tyst! För min V60 Ocean Race fast med 18" tycker jag är rejält tyst.
Kanske var ett måndagsexemplar du provade:)
av UltrAslan
volvobrasse skrev:
UltrAslan skrev:
Verdi skrev: Pratar man om "frugan" så är man absolut inte för ung för en XC70. ;) Du får en större bil på gott och ont. Betydligt mer utrymme och större komfort men lite klumpigare och sävligare.

Mvh
Då måste V60CC vara sjukt tyst! För min V60 Ocean Race fast med 18" tycker jag är rejält tyst.
Kanske var ett måndagsexemplar du provade:)
Hej, jag är tyvärr väldig petig på grund av vår nuvarande bil som vi rejält trötta på .Vi jämförde med vår 13 år gamla Audi och söker en bil som är mer komfortabel och tystare. Jag tyckte vägljud/chassi och däckbuller trängde in i kupén. Men med V60 CC så vart jag toppen nöjd.

Mvh
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]