Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
PaNi skrev:
SvenB skrev:Tiden den går har väl med att göra hur kallt det är. Min går inte längre än till motorn uppnår arbetstemperatur oavsett om det är som tillskottsvärmare, eller direktstart.
Det skulle jag vilja påstå att det visst blir. Om du inte startar värmaren innan du ger dig av blir det ju bara de få minutrar det tar för motorn att bli varm som värmaren går. Vid nollgradigt väder kanske den då går 10 minuter totalt istället för 30+5 minuter. (Uppskattade siffror)
Jag har fått lära mig att värmaren slår av automatiskt när motorn (kylvattnet) uppnår arbetstemperatur. Och jag testade senast i går.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Visst är det bra att låta den värma bilen varje morgon men har man inte tillgång till el för att underhållsladda batteriet får man problem om den går 45 min och man sedan kör 10 min.

Gör man ett kort ärende i en affär eller liknande sätter man den i PÅ-läge så den fortsätter värma efter man stängt av bilen. Då har man dessutom en varm skön bil när man kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
av PaNi
SvenB skrev:
PaNi skrev:
SvenB skrev:Tiden den går har väl med att göra hur kallt det är. Min går inte längre än till motorn uppnår arbetstemperatur oavsett om det är som tillskottsvärmare, eller direktstart.
Det skulle jag vilja påstå att det visst blir. Om du inte startar värmaren innan du ger dig av blir det ju bara de få minutrar det tar för motorn att bli varm som värmaren går. Vid nollgradigt väder kanske den då går 10 minuter totalt istället för 30+5 minuter. (Uppskattade siffror)
Jag har fått lära mig att värmaren slår av automatiskt när motorn (kylvattnet) uppnår arbetstemperatur. Och jag testade senast i går.
Så är det säkert. Min poäng är bara att den totala tiden värmaren går blir betydligt längre om du startar den innan du själv går ut till bilen jämfört med om du låter automatiken sköta allt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Javisst är det så. Men min bil står i ett kallgarage, så jag kan inte göra det. :cry:
Användarvisningsbild
av hakank
Har en My-13. Om jag slår på värmaren manuellt efter det jag har startat bilen. Slår den ifrån automatiskt?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja den slår av när kylvattnet uppnått arbetstemperatur.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]