Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Farsan hade en i förra bilen, men den var Webastos egen i grått. ;)

Bild

Ett tips om det blir krångel. Nånstans under huven borde det finnas en liten säkringsdosa med två eller tre säkringar i. Både Eber och Webasto har denna, i varje fall på de eftermonterade värmarna. Det är en större säkring för driften av värmaren och en mindre för fjärrstyrningen. Om fjärrkontrollen plötsligt vägrar funka så kan man testa rycka den mindre säkringen en minut eller så för att starta om.

Jag har fått göra det tricket både på farsans Webasto när fjärren plötsligt slutade funka och på min Eberspächer när mobilstyrningen plötsligt började köra inställda tider två timmar för tidigt. Den blev virrig i våras när det blev sommartid. Jag antar den tar tiden från GSM-nätet och försökte ställa om sig, men den lyckades ställa en timme åt fel håll eller nåt. :lol: Norsk reset fixade biffen i båda fallen.
av prahna
Kul att läsa denna tråd efter några år. Det blev som vissa förutspådde, bil utan VOC är hyfsat svårsålda.
Användarvisningsbild
av joel80
När jag sa det när jag beställde min bil i oktober 2012 fick jag rätt många mot mig! :D
Idag vill jag aldrig ha en bil utan! :)

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?