Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bratt84
Någon här som är väl insatt i VOC? Jag har en V60 MY11 som har VOC. Nu har helt plötsligt funktionen som startar dieselvärmaren slutat fungera. Jag har kontaktat VOC-supporten och de tror att mjukvaran som tar emot start-sms:et har gått ner i något standbyläge. De sa att jag skulle prata med verkstan, men de på verkstan står som frågetecken. Någon här som vet hur man väcker liv i enheten som styr värmaren? Har testat att ta bot minuspolen en stund men fortfarande död. Inga fel indikeras i bilen. Det ska tilläggas att det är heater starter 2 appen jag använder eftersom den "riktiga" appen kom först till MY12. Det verkar inte heller vara appen eller telefonen som är problemet utan något i bilen som har gått ner. Dock funkar det att ringa med VOC-knappen i taket, ringde supporten via den. Så det är inte fel på telefonfunktionen. Det är bara att den inte startar värmaren när den får sms:et.

Tacksam för svar!

/Robert
Användarvisningsbild
av knut1955
Jeg har opplevet det samme flere høster på min MY11. Avinstaller Heater Start og last inn på nytt. Det har funket på min. Husk PIN-koden :-)

PS min app heter volvo heater start, det 2-tallet du viser til kjenner jeg ikke igjen.
PS2 Du har abonnement på VOC?

Hej, Äldre V50 2007 var säteskläds[…]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]