Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Många av oss som jobbar i bilen sitter även och jobbar/ringer/väntar där en hel del. Infotainmentsystemet stängs ner efter några minuter och givetvis är detta när man sitter o pratar i telefonen så samtalet går över i luren istället. Det går ju att förlänga systemet lite med OK-knappen men jag tycker inte det verkar fungera särskilt bra. Är det någon som vet om man kan programmera om denna funktion så man förlänger tiden? Jag hittar inte det i någon inställning.
Den funktionen finns på de flesta nya bilar och är där för att man inte ska köra slut på batteriet, den stänger av sig automatiskt
därför har du inte den i nån inställning, om det går att göra via VIDA på just din bil har jag inte koll på men jag har inte
nån sån inställning på min v70, har i alla fall inte hittat nån än
av Exquattro
Jag är inte riktigt säker på hur lång tid detta tar, jag ska nog ta och kolla det. Tiden går ju fort när man jobbar och har roligt, men jag gissar att det är kring 10 minuter som varningen kommer upp. Sen är det ytterligare några minuter, sen stänger systemet ner och man får snacka i luren istället, och det vill man inte.

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?