Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
För första gången någonsin i mitt 47-åriga liv kommer jag att byta bil till samma modell som jag redan har; Volvo XC60. Bra betyg till Volvo, men lite tråkigt känns det allt. Blir dock några förändringar i specen för att märka att den är ny, den totala prislappen nästan på kronan lika som den förra. Här är förändringarna:

FWD => AWD
D4 VEA => D5 Polestar
Automat => manuell
Rich java => Seashell beige
19 tums Fenrir => 20 tums Inscription Avior
Brun/svart sportstol => helsvart sportstol
koppar-panelinlägg => valnöts-inlägg
Elektriskt fällbara nackskydd försvinner, men bärkassehållare och glasögonhållare tillkommer.

Kommentarer på det? Beställningen är utskriven men inte postad ännu.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
valnöts-inlägg is a no no :) Finns inget som jag tycker är så fult som att blanda in växtslag in i bilar :) Men jag vet, det är en smaksak och det är du som ska köra den. Annars ser allt bra ut, förutom att jag hade valt en bensinare :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Finfin, blir kanon tror jag. Är den nya också summum? El-passagerarstol tycker jag (och dottern) är ganska trevligt.

Skid och scuff-plates skiljer ju ut den från alla andra xc60's på vägarna, något att ha?

Stänkskydd?

Jag är också lite skeptisk till valnöt, men jag var skeptisk till ek innan jag fick min XC60 också, och nu tycker jag det sitter perfekt i bilen. Finns inte modern wood till XC60, den är ju rätt trevlig..
av Lövet
Jag är tveksam till manuell låda i den här biltypen dock. Visst, geartroniclådan är verkligen inte top-of-the-line men den är klart bättre nu än första årsmodellerna. Behöver du ta bort något skulle jag ta bort 20 tummarna.
Användarvisningsbild
av Perra83
VOC?
Exteriör styling gör mycket. Med stora hjul passar det bra med lite extra plast som Martin skriver.
Användarvisningsbild
av PaNi
Tack för alla synpunkter. Summum och klimatpaket med VOC är med sen tidigare.

Visst är det snyggt med stylingpaket, men någonstans får jag börja säga nej. Tyvärr är jag inte ekonomiskt oberoende, så plastdekoren får jag leva utan, och passageraren får manövrera sin stol med handkraft. Jag tror vi ska överleva i två år ändå :-)
Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]

Ladda inte mer än 80% speciellt om du kö[…]

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]