Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
titanum skrev:
V60Crosscountry skrev:
iigloo skrev:
Jag har exakt samma problem. Väldigt trevliga innan och under köpets gång, men nu när man påpekar att det finns fel så vill de inte alls lyssna.
Blinkers som blinkar för fort? Produktegenskap. Bränd lukt? Produktegenskap. Löst åtsatt list? Produktegenskap.
Fjärrstart fungerar inte? Inte vårat problem.

Lite trött blir man faktiskt. Kanske hjälper att klaga hos Volvo centralt?
Var det också hos BraBil?
Vore intressant med erfarenheter om det överlag tycks vara någon större skillnad mellan de olika större kedjorna t ex Bilia, Upplands Motor och BraBil.
När det gäller reparationer har jag dåliga erfarenheter av brabil i Göteborg som när emissionslampan lyste bytte del efter del utan resultat men lät mig betala för rubbet. Blev dyrt. Gav dem en ny chans nu när det var dags för bilbyte men de låg klart över andra i pris på deras affärsförslag.

igloo, vad var det för fel på din bil som B.B. vägrade fixa?
Generator, signalhorn, ventilationsmunstycken till vindrutan som lossnat i limningen och ligger löst och skramlar som fan.
Användarvisningsbild
av iigloo
FSandstrom skrev:Jag tänker jag skriver några rader om varför jag är kund hos Upplands motor i Kista. Det man kommer ihåg förändras ju över tid, men ett par utdrag ur minnet. Det är "strul-grejer" men det har alltid ordnat sig, utan inblandning av extern part eller direkta hot om det.

Det första är faktiskt om varför jag inte är kund hos bra bil i upplands Väsby. Jag var där för en 7-8 år och var väl kanske inte den typiska kunden, men jag blev direkt förolämpad som potentiell kund. Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad de sa men känslan sitter fortfarande kvar. Så varje gång jag köper en bil (inser att jag har handlat bilar för 1,4 miljoner sedan dess (usch, varför räknade jag på det! :roll: )) så blir jag alltid lite gladare nr det inte är hos bra bil ...

Köpte en ny v70 My10, säljaren bad om ursäkt för det var kalkfläckar på bilen = positivt

Köpte en begagnad c30 och blev lovad vinterdäck. Fick ett par 14" kinesiska utan dubb på plåtfälg ... Efter _mycket_ gnäll fick jag iaf ett par begagnade 15" på orginal alufälg

V70n fick problem med någon emisionssensor så den går in i limp-home-mode (finns otal trådar om det). Fick först betala men efter ett kort snack med verstadschefen (eller vad det var) så fick jag pengarna tillbaka, det gick på den 7åriga emisionsgarantin. Tackar detta forum för det.

Köpte en d6:a My14 och på offerten stod det reklam om att i volvo business lease skulle försäkring ingå i 3 år. Tydligen gällde inte det my14 men det visste ju inte jag. Efter ganska mycket gnäll så fick jag det.

Glaset hade ramlat bort från lampan i bagageutrymmet men min tekniker fixade det utan kostnad.

Min d6:a började bete sig konstigt och ville inte gå på el när diesel väl en gång hade startat (tills man startade om den). De tog in den med kort varsel, körde alla uppdateringar så var den glad igen. Mycket tacksam för denna ...

Har en s60 med serviceavtal men den går inte så långt. Efter service undrade jag vilka mjukvaruuppdateringar som gjorts och han sa att han inte gjort några då servicen bara var halv när den inte gått så långt. Jag ifrågasatte det naturligtvis direkt och undrade vad mjukvaran hade med antalet mil att göra, och då sa han "Det är sant, vi får inte betalt av volvo för det, men vill du att vi fixar det?". Då spelade det ingen roll tyckte jag, jag tar det någon annan gång sa jag och var nöjd över att iaf blivit erbjuden det :-). Jag tänker att jag år tillbaka det någon annan gång när jag verkligen behöver det.

Tja, det summerar nog det hela av det jag kommer ihåg. Tills vidare kommer jag som sagt fortsätta försöka vara kund hos UM, även om det kostar någon krona extra.
Köpte en beg. S60 där på UM i Akalla. Fick med en hel del extra och halva priset på kompletta vinterhjul. De åtgärdade även saker som normalt sätt är slitage. Riktigt schysst och bra ÅF.
av Robot
Jag köpte min bil hos Kristianstads Automobil och det funkade bra. Säljaren var snabb på att återkoppla på frågor och ringde upp ett par dagar efter vi hämtat bilen och kollade så allt var ok.
av S80_140HK
Jag tycker att dom allra flesta säljare har en ganska konstig attityd.

Jag har aldrig lagt nån beställning på en helt ny bil visserligen, men även begagnat kunder borde ju vara viktiga, kan man tycka.

Köpt 4-5 bilar på firma (bilia) varav den första när jag var 19. Var ju tur att man fastnade för bilen, säljarens bemötande var bedrövligt. Fick inte ens provköra den själv utan var tvungen att ha med mig en kille från verkstan. Av någon anledning... Snacka om att dra alla yngre kunder under samma kam. Provkörningen är ju viktig och enligt mig ska man göra den utan att ha någon från säljsidan med sig. :roll:

Det har hänt flera gånger att man knappt får titta på bilen utan att ha någon med sig från företaget.

Alltid besvärade och ointresserade. Konstigt att dom får några begbilar sålda alls.

Nu senast när jag köpte min -07 S60 så var säljaren alla tiders. Trevlig, tillmötesgående och seriös. Ringde honom några veckor efter köpet och påpekade några småfel på bilen och trots att jag hade kört längre än deras "garanti" täckte så tog han in den på verkstad och åtgärdade felen gratis. Fri lånebil under tiden också. Så ska det gå till!

Pratade med honom 1,5år senare och han kom ihåg både mig och bilen. Faktum var att han själv var sugen på att köpa den från början. :P
av Robot
Det är synd att säljare så lätt dömer ut potentiella kunder bara för att de är unga men samtidigt så förstår jag dem då många inte alls har tänkt köpa sig en bil utan bara vill ut och glida lite...

Jag var och tog en offert på en BMW en gång och blev väldigt bra bemött. Samtidigt stod det en grupp unga studenter med tveksam bakgrund som skulle hyra någon bil för studenten och tjattrade. Min säljare blev irriterad och sa högt "kan ni dämpa er, jag sitter med en kund här".. :wink:

Tyvärr så godkände inte arbetsgivaren BMW för det var för "premium" även om det vara samma pris som Passat Alltrack...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]