Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
Har en xc60 D4 Summum BE Fwd My-14 och funderar nu på att byta.
Har tänkt mig automat och Awd den här gången. Har lastvagns/sportpkt på min nuvarande.

Vad vill jag ha, summum eller Ocean race? Vill helst ha tonade rutor, key-less, el-lucka.
Vilka av alla paket blir "bäst" ?
vadfinns skrev:Har en xc60 D4 Summum BE Fwd My-14 och funderar nu på att byta.
Har tänkt mig automat och Awd den här gången. Har lastvagns/sportpkt på min nuvarande.

Vad vill jag ha, summum eller Ocean race? Vill helst ha tonade rutor, key-less, el-lucka.
Tja, vad ska man säga då det är så himla mycket tycke och smak i val av detta.
Kan bara utgå för egen del så gick jag från en körmässigt jätterolig härligt röd V40 D4 R-Design MY13, med fördelar och brister, till en fantastisk XC60 D4 AWD Summum BE (aut) MY16, med tillägg som sportstolar, keyless, parkeringshjälp bak+fram+backkamera, laminerade rutor runt om för tystare kupe', Drivers Alert samt 20 tums Titania. Hoppade över elbakluckan. Valet av paket och extra detaljerna ångrar jag inte efter 330 mil och 11 veckor.
av Tjocken

Ja, det är ju inte lätt att välja inte.

Men vad hade du tänkt dig för bil, alltså xc60 igen eller v60 cc eller v60? Antar det eftersom du skriver i den tråden just nu. Men annars så är ju xc70 bra prissatt med mycket utrustning. Typ en Classic summum blir ju väldigt bra utrustad för bra pengar och fångar väl typ alla dina behov förutom tonade rutor?
Men annars är ju ocean race ett fint paket. Men då blir ju keyless extra tillval.

Vad hade du tänkt dig för budget? Det är ju oxå lite avgörande. Annars så är det ju bara gå på en fullutrustad xc90 om inte pengar spelar någon roll?! ;)
av Jofa

Så här ser min spec. ut, och den är jag jättenöjd med :)

Ursäkta att det kanske ser lite kladdigt ut, kopierat rätt ur en PDF med min spec.

Paket Business Edition Pro, Driver Support paket, Klimatpaket med VOC, Lastpaket, Ocean Race
Färg Ocean Blå II 706 Klädsel Mörkgrått GV0Z Modell XC60
Modellår 2016
Motor D4 190hk 8-SPEED AUTO FWD

Extrautrustning
ALUMINIUM VINTERHJUL
Adaptiv konst.farth, kollvarn. och autobroms
Aut avbländande inner och ytterbackspeglar
Backkamera
Digitalt kombiinstrument
Driver Alert system
Elmanövrerad Passagerarstol
Elmanövrerad baklucka
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner.
Elvärme i ratt
Intellisafe Surround
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Ocean Race
Parkeringshjälp fram och bak
Sensus Connect Premium Sound, 7"
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas
Subwoofer, 2X130 W
Taklucka i glas, Elmanövrerad
Volvo on Call
Jag är väl mest inne på en xc60 igen men har även tittat på xc70 Classic summum. Frågan där är hur andrahandsvärdet för dessa kommer se ut om två-tre år?
Ocean-race, vad kostar Key-less som tillval där? Budget är väl runt 450´men det är klart att det gör ju inget om det blir 350´heller :)
av Tjocken
vadfinns skrev:Jag är väl mest inne på en xc60 igen men har även tittat på xc70 Classic summum. Frågan där är hur andrahandsvärdet för dessa kommer se ut om två-tre år?
Ocean-race, vad kostar Key-less som tillval där? Budget är väl runt 450´men det är klart att det gör ju inget om det blir 350´heller :)
Keyless är tillägg på 7k listpris.

Svårt att sia om andrahandsvärdet på en xc70 om ett par år. Skulle väl tro att det kommer ligga bra. Finns väl risk för att nya 90 serien blir dyrare än 70 serien och då kommer det nog finnas många som hellre köper en bra begagnad 70 bil istället för en ny 90 bil. Iaf skulle nog jag resonera så om det blir lika prisskillnad nu på 70 mot 90 serien som nya mot gamla xc90.. Men det är ju rena spekulationer.

Men det man ser är ju iaf att en xc70 summum Classic får du massor med utrustning för bra pengar. En d4 AWD går ju loss för 380 listpris. Då ingår ju alla dina "krav" förutom tonade rutor. Släng på 15k i listpris så får du metallic lack, stylingpaket och tonade rutor. Då har du ju en riktigt bra bil i mina ögon. Skulle du ha samma spec i en xc60 ocean race så är det en bit över 420 i listpris.
Men svårt att välja håller jag med om.
OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]

Jo, säkert. Det är när man jäm[…]

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]