crumpets skrev:Jag fattar inte. Vad är motivationen till att man ska betala för en del mjukvara när service 2.0 uttryckligen säger att man ska få sin mjukvara uppdaterad? Jag köper inte resonemanget att vissa mjukvaror tar för lång tid. Visst kan de ta tid men då ska man %)&= inte göra reklam för något som kunden inte får. "Service 2.0: en del mjukvara, ibland, kanske" hade varit mer ärligt.
Nej jag accepterar inte heller att betala för mjukvaran.
Finns det är uppdatering alltså en förbättring av befintlig mjukvara så ska det inte kosta något.
Jag har skrivit det förr och tycker att släpper Volvo en uppdatering så är det ett erkännande att det finns vissa problem och att en åtgärd finns tillgänglig. Då ska det självklart ingå vid en original service 2.0. Då ska servicestället per automatik ta till den tid som krävs.
Det borde även ligga i deras intresse att se till att kunden är nöjd. En nöjd kund gör sen reklam för både Volvo och verkstaden.
Hade C30:n på service i måndags och det första som görs är att koppla in datorn. Sen får man alltid ett speciellt häfte som beskriver Service 2.0 och vilka enheter som blivit uppdaterade.
Våra mobiltelefoner (ja kör android) får kontinuerligt uppdaterade operativsystem och det kostar inte en krona!