Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Byggde lite nytt ljud i helgen.... :D
Vart 2 st 12" Magnat XTC1200, som jag tidigare haft i 780in.
Så vart det även 2 st 15" JBL GT152, som pumpar på riktigt friskt. :D

Kräma på volymen nu, så går det inte läsa displayen på stereon. :wink:

Basarna drivs av ett Crunch V1800 monoblock, och det funkar över förväntan att driva 4 basar med det. :D
Jag lovar att jag kommer vara omskakad i kroppen så det räcker innan denna vecka är över....

Lägger en länk, då bilden är lite för stor för forumets regler. Tagen med mobilen, så jag beklagar den något usla kvaliteten på bilden. :wink:

http://www.adde.dk/forum/basar.jpg

Ska in med 2 st 10" så småning om oxå, och bygga igen hålen på sidorna under 12orna, samt bygga lådor för hjulhusen, så man kan ha sidorna som förvaringsfack för småsaker. Sen ska det på en helskiva över hela lådväggen, så man får en slät fin ytan att klä eller måla.
Så det som är på bild är fortfarande under konstruktion, och kommer inte se så bedrövligt ut framöver. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Loner
Nice med stor bil, det går ju in de tmesta i en sådan..
Men med alla dessa basar, vad har du för framsystem som matchar ?
Eller är det ett rent disco-bygge så du har horndiskanter fram :)

/L
av Addekarlsson
HAr en uppsättning Kenwood blablabla 6.5" med tillhörande diskanter i fram, så sitter det ett par JVC 6,5" koaxialer i väggarna bak ovanför basarna. Så nej då, det är inget rent discobygge. :wink:
Nästa steg för mig blir att köpa ett till steg, så 12orna får ett eget.
Sen ska framsystemet uppgraderas med antingen nya högtalare, eller fler högtalare. HAr ett par Kenwod blablabla 5,25" ligger, som jag funderar på att sätta i instrumentbrädan tills vidare.

Men men, det visar sig vad det blir.
Om Hi-Fi bytiken kör sin tävling på skoj i år igen, så kan eländet beskådas på den "tävlingen". Under förutsättning att jag inte jobbar när den är.
Måste försöka ta mig dit, så jag får veta vilken dB jag ligger på nu. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
Det blev ju bra det där :D
av Addekarlsson
Tackar för det. :D

Men än är det inte slut....
Väntar på leverans av ett par Cerwin Vega 10" basar som ska in nånstans i bilen oxå.
Så ska jag bygga in hjulhusen i lådor, så det blir lite stilrenare där bak.
Sen ska det mixtras med belysning av allt där bak oxå. :D

Men det är ju som alltid, ont om pengar....
Så är jag förkyld så det liknar ingenting just nu.
Men det kommer, det kommer. :wink:

Mvh/ Adde
av NCR
För en som har tinitus får jag ont bara av att se de där bilderna... :)
av Addekarlsson
Jag borde ha tinitus efter flera års poppande i bilar. Men jag måste vara skadad eller nått. Blir inte påverkad av höga volymer tydligen. :lol:
Lite omskakad inombords, ser suddigt vid hög volym, men icke att det blir nått negativt med hörseln på nått sätt.

Men... Jag lider med er som har tinitus. Min sambo har början tilll tinitus, och det är inget jag är avundsjuk på, utefter vad hon berättat om det.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av A80TD
Det var en våldsam anläggning! :D
Kom att tänka på låten Chevrolet med Eldkvarn. Lämplig när du rullar hemåt i somarnatten 8)
av Addekarlsson
Hmm... Det var en låt jag inte kände till. Det måste undersökas, om sambon har den på nån skiva, hon som trots allt har nån skiva med Eldkvarn. :D

Mvh/ Adde

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]