Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

av Travolta
Skulle gärna vilja se både nya och gamla Volvos utrustade med AWD när de får kämpa lite. Snö, lera, is, tunga släp, branta backar etc. Har du en AWD så bidra gärna med en liten film så man får se hur det går.

Här skulle man ju iaf inte komma långt med framhjulsdrift iaf :)

Vinterbacke
(lågt ljud)

Samma backe utan snö

Släp med båt.

Men som sagt gärna egna filmer. Många av de äldre filmerna på youtube har nog redan beskådats.
Användarvisningsbild
av CarMan
det såg ut att vara en rätt hal backe, eller hade dom inte vinterdäck?
jag försökte kola, men såg inte. nån som kan bekräfta att båda bilarna hade Viskokopplng?

den med båten har ialla fall haldex
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja, man vi vet ju inte vad dom har för däck, den nyare är väl lite tyngre. men båda har alla gånger visko
av Lövet
Om den beiga är en XC70, som det står i filmen, så har den Haldex också. Innan -03 när haldex kom så hette de V70XC (som de gamla)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grammse skrev:lite kul för gammla V70:in tycktes ju klara backen bättre :wink:
Ja det var lite oväntat faktiskt :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
bilen i filmen är alla gånger en v70 XC, men dom har endå skrivit XC70 presis som många andra här skriver fel på detta...
av Lövet
bilen i filmen är alla gånger en v70 XC, men dom har endå skrivit XC70 presis som många andra här skriver fel på detta...

Då en V70XC och XC70N ser 100% identiska ut så är jag minst sagt nyfiken på hur du ser det?
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är för dålig bildkvalite sör att se emblem.
en V70N XC kan inte spunna så lätt med bakhjulen som en XC70 kan.

det jag gisar på är att bilen har mer problem med backen ärn den äldre V70 XC, det ska inte en XC70 ha!
Användarvisningsbild
av alex960

här e en engelsman som kör lite offroad
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]