- tis 11 nov 2008, 18:22
#232908
Det ska gå att se på en klisterlapp, men oftast är den borta/oläslig. Och den kan ju vara utbytt till ett annat fabrikat ändå... Det finns tre olika, och här visar jag hur man ser skillnad på själva styrväxeln:
Cam Gear:
Den högra delen är ett stålrör, från (2) och bortåt i bilden. Locket (11) är sitter islaget som fettkoppen på framhjulsnavet.

ZF:
Huset är helt i aluminium, med ett rutmönster på höger sida. Samma rutmönster på ventilhuset. Förspänningslocket (23) sitter med två skruv. Det sitter ett gummi på styrstaget, och damasken är större där. Det gör att man kan byta damask utan att lossa yttre styrleden.

Koyo
Koyo sitter bara på 900-serien. Båda locken är gängade. Ventilpaketet är en lös del som är skruvad på huset. Många delar till den här har utgått och går inte att köpa löngre. Bl a de små rören (8) och (10). Det går att lösa genom att kona kopparrör i stället.

Cam Gear:
Den högra delen är ett stålrör, från (2) och bortåt i bilden. Locket (11) är sitter islaget som fettkoppen på framhjulsnavet.

ZF:
Huset är helt i aluminium, med ett rutmönster på höger sida. Samma rutmönster på ventilhuset. Förspänningslocket (23) sitter med två skruv. Det sitter ett gummi på styrstaget, och damasken är större där. Det gör att man kan byta damask utan att lossa yttre styrleden.

Koyo
Koyo sitter bara på 900-serien. Båda locken är gängade. Ventilpaketet är en lös del som är skruvad på huset. Många delar till den här har utgått och går inte att köpa löngre. Bl a de små rören (8) och (10). Det går att lösa genom att kona kopparrör i stället.

1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!