Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chuckbuck
Hej
Bytte i somras från en MY09 till 14, båda V70. Retar mig på att Sensus systemet känns så segt. Man vrider på volymratten snabbt för att sänka volymen. Efter en halv sekund börjar den stega ned volymen i både högtalarna och på skärmen. Samma sak med parkeringssensorerna. Tycks som de uppdateras för sällan och hänger kvar och varnar efter att man kommit från hindret. Framför allt fram är det irriterande när man håller på och baxar runt i parkeringsgarage. Man vet ju inte om det är ett nytt hinder som man inte sett med ögonen eller bara "felpip". Jag misstänker att den är lika seg när man närmar sig hindret.

Likadant med blåtand handsfree. Man svarar eller ringer upp men första sekunden försvinner. Alltid någon som missar namnet på den andre personen. Den förra MY09 var inte alls så här seg. Någon som känner igen problemet? Kom det med Sensus eller MY14? Går det att fixa :?:
av Droopy
Sensus är segt, blev dok snabbare med 3,0, ang backvarnaren så är det så på mer el mindre alla och Volvo har i dagsläget ingen fix för det.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Angående volymen så pilla jag lite nyss i en xc60 2012-03-xx på Bilia lite grann och tyckte också det var som du säger. Det tar en halv sekund cirka från att du vrider tills det syns på det grafiska gränssnittet. Väldigt segt för att vara "modern" dator...
Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]