Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Står på minvolvo sida att jag har tidur för tillsatsvärmare som extrautrustning men hittar inte de i bilen :(
Står bara parkerings värme av/på i displayen.
Ska ja kunna köra ner till min volvo handlare och få de monterat gratis då eller vad hade ni gjort???
Ola311 skrev:Står på minvolvo sida att jag har tidur för tillsatsvärmare som extrautrustning men hittar inte de i bilen :(
Står bara parkerings värme av/på i displayen.
Ska ja kunna köra ner till min volvo handlare och få de monterat gratis då eller vad hade ni gjort???
Stäng av bilen, så hittar du den.
av hamre
Det går inte vad jag vet ställa vilken temperatur man vill ha.

Tänk på att värmaren drar lite på batteriet och kör du bara korta sträckor så är det bra att ladda batteriet lite då och då.
Jag tycker min värmare värmer onödigt mycket, när den får vara ifred som den själv vill. Däremot rasar temperaturen i bilen raskt om värmaren hinner stanna, innan jag kör iväg. Ja, om det är kallt ute, förstås. Typ minusgrader.
Därför ställer jag oftast min värmare på exempelvis 7:45 om jag planerar att åka 7:30. Blir det då 7:35 eller 7:40 innan jag kommer iväg så gör det inget. När jag börjar köra kan jag göra som jag vill - antingen stänger jag av den (Direktstart från) eller så låter jag den sköta sig självt. Den går ju ändå som stödvärmare när det behövs, om det är kallt nog.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]