Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Spännande! Jag hejar alltid på den här typen av projekt.

Jag tror det dröjer många år innan vi får se det här i produktion, men vilken fantastisk lösning om de får det att fungera!
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker också om det.. men hoppas att de på nått vis gör det möjligt att byta ut utan att byta kaross, eller att de ser till att "batteriet" har en livslängd lika lång som bilens. :)
av llesrof
joel80 skrev:Jag tycker också om det.. men hoppas att de på nått vis gör det möjligt att byta ut utan att byta kaross, eller att de ser till att "batteriet" har en livslängd lika lång som bilens. :)
Om inte annat så kommer ju batteriernas livslängd bli lika lång som bilens livslängd. När batterierna är kaputt så är bilen det också :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Typiskt att alla ska göra som Apple!! :D
Användarvisningsbild
av Allinug
Som innovation betraktat så kan det säkert finnas många användningsområden även utanför bilindustrin. Och vem vet, nästa steg kanske är att man inte alls behöver ha batteriet fastsatt på bilen?
av oldtimersmc
Kolla in snubben kommer att tänka på en gammal Bond skurk :-)
Fränt men antagligen dyrt i överkant då det rör sig om kolfiber och hantverk.
Kan dock bli intressant i framtiden då det kommer nya material att göra kolfiber av ex inhemska naturliga raffinerade ur vår största basindustri, där borde Volvo ha ett försprång. Lätt billigt och tokstarkt, allt ligger bara där och väntar...
Framtiden är redan här och Volvo sitter i förarsätet :wink:

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.