Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viffer
Jag upptäckte att min motorvärmare inte värmer motorn imorse, kupévärmaren hade inte gått igång heller. Jag testade att koppla i kupévärmaren direkt i väggen och då gick den igång, så den fungerar. Så vad jag undrar är var säkringen för motorvärmaren sitter? För det borde väl vara första saken att titta på antar jag? Jag har försökt titta i instruktionsboken, men jag måste vara blind eller något, men kan inte hitta just motorvärmaren..

Bilen är en V70 II-08 2.5T.
av viffer
Var det jag var rädd för, då är det med andra ord en kontakt någonstans om är trasig/felaktig, eller så är väl motorvärmaren trasig. Om motorvärmaren slutar fungera, kommer det inte fram ström till kupén då heller?
Användarvisningsbild
av SvenB
Har du kollat anslutningssladden?
av viffer
Tack för era tips, ska kolla upp alla dessa.
SvenB: när du säger anslutningssladden, menar du den som man sätter i utifrån? Vad skulle kunna vara fel med den?
av viffer
Momentum: vad menar du med säkringen för 220?

Jag har inte kunnat kontrollera hur det ser ut, jag antar att man måste kolla underifrån? Så jag får väl åka in på en okq8-mack eller liknande och lyfta upp den.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]