Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikaoj
Hejsan.

VAd skall jag välja för bilbatteri till min v70 2,0d?

Det sitter ett 80ah batteri idag. är det det som gäller ?eller går det att få dit större.

ni får gärna komma med länkar eller märken som passar bilen min.

jag har dieselvärmare med timer

mvh
av Grodjägaren
Eftersom du har en dieselvärmare hade jag valt AGM-batteri, samma som i stopstartbilarna. Även om kapaciteten nominellt är lägre tål det den typen av användning bättre tack var högre cyklingstålighet. Volvos 70Ah-AGMbatteri är knappt dyrare än Biltemas motsvarighet och tillverkas av Varta medan Biltemas kan tillverkas av vem som är billigast för tillfället. Anledningen till att jag inte föreslår 80 Ah-AGM är bara att locket kan ta i lite i det (locket till batterilådan dvs). Om detta inte gör dig något hade jag tagit det större.
Att det kan ta emot i locket är för att batteriet du har idag är 175 mm högt och AGM-batterierna (och de flesta standardbatterier) är 190mm höga och locket är snedskuret i förhållande till lådbotten.
Användarvisningsbild
av bem
Stämmer att Biltemas AGM batteri är något högre, brorsan bytte till ett sånt i sin XC60 och det blev då så att locket inte riktigt passa över batteriet.

/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är därför man ska köpa original el Varta, då passar det utan problem.

Ja köpte ett vanligt bilbatteri på Biltema till min V70 -98 med rätt höjd och längd men då va det för tjockt istället. Blir ett Varta vilken dag som hellst. Då testar ja på parkeringen direkt vilket som passar.

Köp inte Biltemas dieselkanon det är bara skit. Jag har avverkat två stycken och den bästa gick bra i tio minuter sedan började den hacka. Utlovad kontinuerlig drift är 10,5timmar....

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.