Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har reagerat nu en längre tid på att LED-ljusen stängs av extremt tidigt på min bil (då det fortfarande är fullt dagsljus). dvs låååångt innan skymning. Vet inte om det är samma för er andra med MY14?

Har noterat att jag möter både V60 och nya V40 för att inte tala om alla WAG-bilar när jag åker hem från jobbet och på dem är DRL fortfarande aktivt. Undrar om inte Volvo satt tröskeln lite för lågt på V70. Iaf på mitt exemplar. På min bil är det endast vid klarblå himmel och direkt solsken som LED:na är igång. Så fort sensorn inte är i direkt solljus eller klarblå himmel går den över till xenon. Har t.o.m mött V70MY14 där deras LED är igång men där min bil kör på xenon.

Undrar om mekanikern kan ställa in tröskelvärdet i VIDA. Någon som vet?
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har upptäckt att det ställer om tidigt på min bil också. Men jag kör numera på läge 0 och skiftar själv när det blir skymning.
Problemet om jag ställer strömställaren i läge "0" är att bara positionsljusen är igång - inte dimljus-DRL:en. Iaf inte vad jag tror....
Ingen lösning, men en förklaring. Säkert har Volvo satt god marginal på när DRL-ljusen kopplas bort, så att ingen arg kund ska stämma Volvo när denne får böter för att har kört med DRL-ljus när konstapeln tycker att det är för mörkt.
Jag vet bara hur det fungerar på min bil. Läge 0, DRL och inget postionsljus eller bakljus. Läge "Parkering", endast parkering och postionljus samt bakljus oavsett om motorn går eller ej. Läge Hel/Halv, precis som i gamla tider. Läge A, då är automatiken igång, men slår om lite för tidigt.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Till vad??

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.