- sön 06 okt 2013, 22:09
#793603
Hej
Funderar på en grej... Jag har en S80 07 med Four-C. Det betyder enligt Volvo att man ska ha det höga draget, så jag monterade ett delbart sådant i somras. Bilar med nivåreglering skall däremot ha en lägre variant på krok.
Problemet är att bilkärran jag har blir ganska låg när den är lastad med rallybilen, och trots att S80n i sig blir ganska låg när den är "servicelastad" med verktyg o fika etc. så är fortfarande dragkulan så hög så att släpet lutar bakåt och de bakre boggihjulen får ta mkt större lass.
Eftersom jag har delbar krok funderade jag på om man skulle kunna byta till den lägre dragkulan, men skulle gärna vilja veta om nån vet höjdskillnaden mellan den höga och den låga?
Om inte, så skulle jag vara hjärtligt tacksam om nån med låg löstagbar krok i Gbg-området skulle kunna ställa upp och jag kan möta upp eller svänga förbi och jämföra mot min höga krokdel. :)
Vet inte riktigt om det syns bra på denna bild?

Funderar på en grej... Jag har en S80 07 med Four-C. Det betyder enligt Volvo att man ska ha det höga draget, så jag monterade ett delbart sådant i somras. Bilar med nivåreglering skall däremot ha en lägre variant på krok.
Problemet är att bilkärran jag har blir ganska låg när den är lastad med rallybilen, och trots att S80n i sig blir ganska låg när den är "servicelastad" med verktyg o fika etc. så är fortfarande dragkulan så hög så att släpet lutar bakåt och de bakre boggihjulen får ta mkt större lass.
Eftersom jag har delbar krok funderade jag på om man skulle kunna byta till den lägre dragkulan, men skulle gärna vilja veta om nån vet höjdskillnaden mellan den höga och den låga?
Om inte, så skulle jag vara hjärtligt tacksam om nån med låg löstagbar krok i Gbg-området skulle kunna ställa upp och jag kan möta upp eller svänga förbi och jämföra mot min höga krokdel. :)
Vet inte riktigt om det syns bra på denna bild?
