Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja.. det är ju många som gått så långt som är tillbakaskruvade och säljs betydligt dyrare.

Du kanske kan provköra och ta den till en verkstad eller kanske bilprovningen för en liten koll.. 80k låter ju som ett rätt trevligt pris i allafall. Och att dom skriver ut 45k mil är ju positivt då den ju inte borde vara skruvad då i allafall. :)

Vad är det för intervall på kamrem, om det är en med sån..?
Hej,
Har en V70 2.4 170 hk (2001) som nu gått 40000 mil (köpte den ny 2001) och visst kan den gå 10000 mil till utan större problem men jag har nu bestämt mig för att det får bli en nästan ny V70 (2012) att börja på ny kula med. Det borde vara hyfsat med potentiella reparationer som kan dölja sig under ytan så att säga efter så många mil även om den är fullservad. Jag vet ju vad min bil gått igenom bara för att hålla den rullande så länge som 40000 mil och jag har inte haft nåt ras på nåt, bara servat och bytt vanliga slitagedelar genom åren.
Motorn lär väl vara lite "halvtrött" efter så många mil som 45 tusen mil - kolla om den "dricker" olja.
Har du funderat om det inte är vettigare att kika på lite äldre än en 2008:a men med färre mil?

/Bo
Om man är beredd på att man kanske får byta allt är det ju okej. Det är ju inget konstigt om du får byta automatlåda, haldexenhet, vinkelväxel etc. etc. etc. Men annars, visst!

Men är inte hela bilen ganska sliten efter att ha gått så många mil som taxi? Vad är det egentligen som lockar med det?
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]