Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stylla
Hej,
Som rubriken lyder. Det kvittrar lite svagt från fläkter till och från. Försvinner helt när jag vrider av fläkten, ökar dock inte i styrka när jag vrider på fläkten på max.
Fick även fylla på glykol i kylaren idag, kan det ha något samband?

Bilen är en V70 2,4d automat MY10 som gått strax över 10000 mil

Idé någon?
av EFI93
Min fläkt på 08an kvittrade efter första året. Den byttes på garantin du har tre år konsumentgaranti om du är förste ägaren. Måste riva hela instrumentpanelen för att byta och min mek repade läderratten när han satte tilbaka allting så den reparationen minns jag.
av Primus
På min XC70 -08 kvittrade det också. Verkstaden gjorde allt för att slippa åtgärda då de måste riva hela instrumentpanelen. Jag gav upp och då är jag ändå en person som inte brukar ge upp. Det var ganska uppenbart att det var fläkten, men två gånger när jag var på verkstaden och de var ute och provkörde var det tyst som i graven... Jag försökte få dem att erkänna att det var ett känt fel och att de borde fixa det, men de hävdade att det krävdes att de kunde höra felet för att gå vidare. En gång hördes det och då surrade de om att de skulle fixa det på något sätt. När jag hämtade bilden så var det tyst och fint. Men morgonen därpå visslade det... Hela detta tjafs gör att jag som annars var ganska nöjd med Volvos verkstad fortfarande har en besk smak i munnen...
av ansjo
Jag hade detta på både min V70-08 och XC70-08, verkstaden rev ner inredningen båda gångerna och bytte fläkten utan knussel :)!

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]

Strömsparläge

Hej! För visade VOC appen "strömspa[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Bra att du fattat det nu Over and out.

Han hade ingen lösning . Jag skrotade bilen.