Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skall slå till på en ny v70 My10 eller nyare vilka motorer har inte den strulande ac-kompressorn?
Alltså vilka rasar o vilka rasar inte (vanligtvis) dvs vilka har Volvo givit en 60 mån goodwill?
Senast redigerad av 3 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
(At. Moderator vol:-) )

Är ju hyffsat relevant när man är i stånd att handla en ny bil. Remspännare och dylikt kan man ju lätt hantera men att riskera att smälla en ac-kompressor a 8 loppor plus ev en rova för 70k är ju inte så där värst lockande även om jag har en Folksam Volvo försäkring som täcker upp till 15k/mil
5cyl 08-09 är jag säker på och 2011 och nyare är där inget åtagande på
2010 är jag osäker på vad som gäller men har aldrig bytat kompressor på bilar av 2010 och nyare
hollan skrev:5cyl 08-09 är jag säker på och 2011 och nyare är där inget åtagande på
2010 är jag osäker på vad som gäller men har aldrig bytat kompressor på bilar av 2010 och nyare

Tack Hollan!
Fullt begripligt om man är normalbegåvad.

Konklusion:
MY08 MY09 Har problem.
MY10 Har en annan kompressor ( sandman?) har jag läst någonstas här på forumet så den borde vara ok.
MY11 Vet du att där finns inget garantiåtagande
oldtimersmc skrev: Fullt begripligt om man är normalbegåvad.
MY11 Vet du att där finns inget garantiåtagande
den normalbegåvade inser även skillnaden mellan garantiåtagande och ett goodwill-åtagande.
Självklart omfattas även kompressorn av den generella nybilsgarantin på en -11.
Den två-åriga garantin börjar dock så smått sina bort. Sorry, sorry.
Venturatuning T8 2024

Hur ser vridmoment ut vid dessa olika mappar? L&[…]

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]