Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Något att satsa på? Samma månadsbelopp för en ny v70 som jag betalar för min beg xc70 inkl försäkring...
av 9070
Vad har du att förlora? Förutom att du får väl inte göra nån "åverkan" på bilen, så som att borra dit tillbehör m m, men det kanske du inte är intresserad utav. Ingår inte service på privatleasing?
av Cox
Bra fråga, någon som känner till det finstilta ?
Förhöjd första hyra ?
Restvärde efter 36 månader. Har även sett att det skiljer på max antal mil.
Bilia har 1500 mil Bilbolaget har 2000 mil per år tex
av yuphin
På v70 har bilia 2000 mil och garantetad restvärde..försäkring och service ingår...dock äger man ju inte bilen och får inga rönteavdrag sim vid billån... Men visst en sprillans ny bil får man ju..
av llesrof
Dom flesta brukar inte tjäna på det. Det är det någon annan som gör. Ingen hyr ju ut bilar ideellt. Teknikens Värld brukade räkna på sånt här och det blev sällan billigare än att köpa bilen med ett banklån.
av yuphin
llesrof skrev:Dom flesta brukar inte tjäna på det. Det är det någon annan som gör. Ingen hyr ju ut bilar ideellt. Teknikens Värld brukade räkna på sånt här och det blev sällan billigare än att köpa bilen med ett banklån.
man undrar varför erbjudandet finns...tom säljaren på Bilia rekommenderade att byta in sin bil och ta lån för en ny...
Användarvisningsbild
av Lazy
Gissar att det finns många som har så mycket lån att dom inte får ta mer och att dom också saknar kontantinsats, men är sugna på att äga en ny bil.
Användarvisningsbild
av joel80
I och med att du har ett restvärde så belastar det inte kreditvärdigheten lika högt (om jag förstått rätt). Men är du inte kreditvärdig alls ska det inte gå att leasa heller.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är samma krav på kreditvärdighet för ett leasingavtal. Och egentligen borde dessa krav vara ännu högre ställda, då privatleasing ofta tecknas utan kontantinsats.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]