- ons 04 sep 2013, 20:48
2,5 FT Polestar 2011, 7200 mil och i princip bara körd på E85.
Imorse började motorn gå riktigt dåligt, ungefär som att den inte gick på alla cylindrar.
Bilen vibrerade rejält på tomgång och bilen kändes orkeslös vid högre varv.
Jag stannade för att lasta ur bilen och skulle därefter fortsätta till verkstad, då höll jag på att inte få igång bilen alls, tog mellan 30-60 sekunder för att den skulle hosta igång.
På de få kilometrarna som var kvar till verkstaden tändes sedan motorvarningslampan.
När verkstadspersonalen skulle flytta bilen från besöksparkeringen till verkstadsområdet så gick den inte igång alls.
Diagnos: spridarna måste bytas.
Hur kör man sönder spridare på 7000 mil?
För ca 3000 mil sedan byttes bränslepumpen, även då hade jag tur att precis lyckas ta mig till verkstad...
Tur att det är tätt mellan Volvo verkstäderna här i Sverige. :mrgreen:
Men snart är det vinter och då kommer de få riva dörrarna igen för uppsmörjning då de inte går att stänga annars.
Skönt att detta blir sista vintern med V70n. :|
Imorse började motorn gå riktigt dåligt, ungefär som att den inte gick på alla cylindrar.
Bilen vibrerade rejält på tomgång och bilen kändes orkeslös vid högre varv.
Jag stannade för att lasta ur bilen och skulle därefter fortsätta till verkstad, då höll jag på att inte få igång bilen alls, tog mellan 30-60 sekunder för att den skulle hosta igång.
På de få kilometrarna som var kvar till verkstaden tändes sedan motorvarningslampan.
När verkstadspersonalen skulle flytta bilen från besöksparkeringen till verkstadsområdet så gick den inte igång alls.
Diagnos: spridarna måste bytas.
Hur kör man sönder spridare på 7000 mil?
För ca 3000 mil sedan byttes bränslepumpen, även då hade jag tur att precis lyckas ta mig till verkstad...
Tur att det är tätt mellan Volvo verkstäderna här i Sverige. :mrgreen:
Men snart är det vinter och då kommer de få riva dörrarna igen för uppsmörjning då de inte går att stänga annars.
Skönt att detta blir sista vintern med V70n. :|
Nuvarande Volvo: ingen..
Tidigare Volvo: V70 2,5 FT R-design Polestar ´11 , 244 GL ´81, 245 DL ´85, 745 GL ´89
Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholmsområdet?
Svaren finns på http://www.motorstockholm.se
Tidigare Volvo: V70 2,5 FT R-design Polestar ´11 , 244 GL ´81, 245 DL ´85, 745 GL ´89
Vad är det för motorrelaterat som händer i Stockholmsområdet?
Svaren finns på http://www.motorstockholm.se