Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av squadron
Hej.

Märkte idag att där droppade under bilen. Luktade på det och insåg att det var spolarvätska.
Jag rev ner hjulhuset vänster fram och gjorde en okulärbesiktning, såg då att det läckte från nivå-givaren? (Bifogad bild)
Är det packningen där man bör byta då eller? Gjorde rent den och satte tillbaka den men läcker ändå.
Bild

När jag lossade hjulhuset trillade två lösa delar ut, vart hör dessa delar ? (Bifogad Bild)
Bild
Användarvisningsbild
av cane
Jepp, det där upplevde jag förra sommaren med min norskreggade V70II MY08. Om jag inte minns helt fel så var det bara en liten "flytventil" eller liknande som var defekt. Gick på garanti så jag vet inte vad kalaset gick på, men jag minns at dom fick ta bort en hel del för att komma åt. Tippar arbetet tog en timma totalt.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av cane
squadron skrev:Upplevde du läckage? Det borde ju vara packningen som åstadkommer läckage och inte givaren?

Ingen som vet vart de lösa delarna hör?
I själva verket var det Bilia som la märke till att det läckte när jag hade min årliga service i Göteborg. Därefter tog jag det bara vidare med Bilia i Oslo som då tog det på garantin. :-)

Tyvärr vet jag inte vad det är för delar du visar på bilden.
Jag har samma bekymmer på min V70 2,5FT MY2010. Om det är ett så vanligt fel (vi är ju inte ensamma i detta forum) kan jag tycka att Volvo/Bilia borde kunna fixa det utan kostnad. Men där är det väl tvärnit som alltid..

Men min fråga tillbaka till dig squadron: Hur gjorde du för att lossa insidan av hjulhusen? Svårt? Tog det lång tid? Vilka verktyg behövdes?
Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Backlampa

Jag igen, Troligen 16W Det är en som har m&a[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]